
Helsingin kaupungin liikenneliikelaitos (HKL) ja Länsimetro Oy ovat valinneet JCDecaux Finlandin metroasemien mainospaikkojen käyttöoikeussopimuksen haltijaksi.
Sopimus jatkaa JCDecauxin ja HKLn sekä Länsimetro Oyn monivuotista yhteistyötä. Sopimus kattaa kaikki metrolinjan asemat vuosina 2026–2034 ja sisältää vielä option kahden lisävuoden jatkoon. Sopimus alkaa ensi vuoden heinäkuun alussa.
JCDecauxin tiedotteessa muistutetaan, että miljoonat matkustajat kulkevat metroasemien kautta joka kuukausi, ja mainosympäristön merkitys kasvaa entisestään kaupunkien rakenteen tiivistyessä sekä raideliikenteen roolin vahvistuessa. Mainosympäristönä metro yhdistää korkean tavoittavuuden, urbaanin rytmin ja jatkuvasti liikkuvan yleisön. Tämä mahdollistaa mainostajalle korkean toiston ja peiton erittäin halutussa kohdeyleisössä.
– Näemme tämän upeana mahdollisuutena rakentaa tulevaisuuden kaupunkimediaa. Haluamme tehdä metroasemista entistä näkyvämmän, laadukkaamman sekä vaikuttavamman kanavan niin brändeille kuin kaupunkilaisillekin, JCDecaux Finlandin toimitusjohtaja Elina Valtia toteaa tiedotteessa.
JCDecaux tulee investoimaan kaikilla 30 metroasemilla Helsingissä ja Espoossa merkittävästi muun muassa näyttäviin digipintoihin, reaaliaikaiseen sisällönhallintaan sekä yleisilmeen visuaaliseen laadukkuuteen.
Onneksi olkoon vuoden 2025 Kasvukeissit Hetki, Volvo, Bats, Laattapiste-Pukkila ja Locobase! Tutustu uusiin Kasvukeisseihin ja poimi itsellesi vinkit ja opit vaikuttavaan markkinointiin.
Katso Kasvukeissit tästä