Brändit

Mastercard ja digitaalinen pankki Bunq antavat asiakkailleen mahdollisuuden valita haluamansa nimen omaan maksukorttiin, koska nimi voi olla seksuaali- ja sukupuolivähemmistöille arka aihe

Euroopassa ei ole aiemmin voinut valita haluamaansa nimeä maksukorttiin.
Kuva:
Mastercard
Mastercard ja digitaalinen pankki Bunq antavat asiakkailleen mahdollisuuden valita haluamansa nimen omaan maksukorttiin, koska nimi voi olla seksuaali- ja sukupuolivähemmistöille arka aihe

Luottoyhtiö Mastercard ja digitaalinen pankki Bunq tuovat True Name -ominaisuuden kortteihinsa tänään 17. toukokuuta, joka on kansainvälinen homo-, bi-, ja transfobian vastainen päivä.

True Name -ominaisuus tarkoittaa sitä, että maksukortin haltijat saavat itse määrittää omassa maksukortissaan olevan nimen. Kampanjalla halutaan tukea sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöjä, joille maksukortissa oleva nimi voi olla arka aihe.

Mastercard esitteli ominaisuuden Yhdysvalloissa WorldPride-tapahtumassa vuonna 2019. Menestyksekkään Yhdysvaltojen-lanseerauksen jälkeen Bunq-pankki tuo ominaisuuden kortteihinsa ensimmäisenä Euroopassa.

Askelta pidetään tärkeänä, sillä yhtiöiden tiedotteen mukaan jopa 32 prosenttia henkilöistä, joiden henkilötodistuksessa oleva nimi tai sukupuoli ei vastaa heidän ulkoista olemustaan, on kertonut kielteisistä kokemuksista, kuten palvelujen epäämisestä.

– Kannatamme Mastercardissa oikeutta kuulua yhteisöön, minkä vuoksi annamme kortinhaltijoille mahdollisuuden käyttää valitsemaansa nimeä – jokaisella on oikeus rahoitustuotteisiin, jotka heijastavat heidän todellista identiteettiään, sanoo Mastercardin Pohjoismaiden- ja Baltian-maajohtaja Erik Gutwasser tiedotteessa.

– Tämä helpottaa seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen merkittävää kipupistettä ja antaa ihmisten käyttää nimeään turvallisesti, yksinkertaisesti ja ylpeänä. Kehotamme koko toimialaa ottamaan tämän käyttöön kaikille, hän jatkaa.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa