Kuva: Instagram-kuvakaappaus / Mainonnan eettinen neuvosto, editointi: Markkinointiuutiset
Mainonta

Mainonnan eettinen neuvosto antoi huomautuksia Instagram-piilomainonnasta

22.4.2024 8:39
Mikko Perttunen
Huomautuksen saivat muun muassa entinen Miss Suomi ja tunnettu radiojuontaja.

Mainonnan eettinen neuvosto on antanut neljä huomautusta Instagram-vaikuttajille heidän yhteistöistään eri yritysten kanssa. Kaikki huomautukset liittyvät piilomainontaan. Julkaisuissa ei joko ollut mainostunnistetta tai se ei ollut selkeästi erotettavissa.

Huomautuksen saivat fitness-vaikuttaja Erna Huskon ja Icaniwill Ab:n, radiojuontaja Tuija Pehkosen ja Wau Experience Oy:n, Rilha GSP Oy:n eli vaikuttaja Lotta Kovaljeffin ja Murren Murkina Oy:n sekä Katrie Dalerin ja Saloncamut Oy:n yhteistyöt.

Huskolla on Instagramissa noin 300 tuhatta, Pehkosella vajaat 60 tuhatta, Kovaljeffilla noin 24 tuhatta ja Dalerilla noin 54 tuhatta seuraajaa.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)