Digitaalisuus

Maailman parhaan rekrytointimarkkinoinnin työkalun kehittänyt Jobilla keräsi yli kahdeksan miljoonan euron rahoituksen vauhdittamaan kansainvälistä kasvua

Jobilla liikevaihto kasvoi vuodessa 150 prosentilla. Nyt katseissa on kasvu etenkin Saksassa ja Yhdysvalloissa.
Kuva:
Jobilla
Maailman parhaan rekrytointimarkkinoinnin työkalun kehittänyt Jobilla keräsi yli kahdeksan miljoonan euron rahoituksen vauhdittamaan kansainvälistä kasvua

Kandidaattivetoiseen rekrytointiin keskittynyt suomalainen startup Jobilla on kerännyt 8,25 miljoonan euron rahoituksen, jonka avulla yritys vauhdittaa kansainvälistä kasvuaan.

Rahoituksesta seitsemän miljoonaa koostuu pääomasijoituksista ja loput 1,25 miljoonaa Business Finlandin lainoista. Johtavina sijoittajina toimivat Juuri Partners sekä Trind VC.

Jobillan rekrytointityökalu on kerännyt runsaasti huomiota. Esimerkiksi maailman suurin arvostelusivusto G2 palkitsi Jobillan työkalun vuoden 2021 parhaaksi rekrytointimarkkinoinnin työkaluksi maailmassa. Jobillan tarjoamassa rekrytointiprosessissa mitataan, analysoidaan ja optimoidaan jokainen vaihe, minkä avulla onnistutaan luomaan kustannustehokkaita, mobiilioptimoituja ja skaalautuvia rekrytointikampanjoita. Työpaikkoja markkinoidaan tehokkaasti suosituilla digialustoilla.

Jobillan kaltaisille ratkaisuille on tänä päivänä suurta kysyntää, sillä asiantuntijapaikkoja vapautuu jatkuvasti, mutta oikeiden ihmisten tavoittaminen voi olla haastavaa.

– Työ on muuttunut entistä enemmän asiantuntijuutta vaativaksi. Väestörakenteen muutoksen vuoksi meillä on työpaikkojen niukkuuden sijasta niukkuus osaavista työntekijöistä. Onnistuakseen rekrytoinnissa yritysten on kehitettävä prosessejaan kandidaattivetoisempaan suuntaan. Tämä vaatii usein koko rekrytointiprosessin täydellistä uudistamista. Voimme kuitenkin helpottaa yllättävän suurta osaa rekrytointiongelmista prosessin korjaamisella, kandidaattien tehokkaalla tavoittamisella sekä panosten tarkalla seurannalla, sanoo Jobillan toimitusjohtaja Henri Nordström (kuvassa).

Uuden rahoituksen myötä katse on etenkin Saksassa ja Yhdysvalloissa, mutta tavoitteena on hakea kasvua ympäri maailman.

–  Kasvamme todella kovaa tahtia kaikilla markkinoilla, joilla ratkaisumme on saatavilla. Sijoittajiemme tuella aiomme kasvattaa markkinaosuuttamme Saksassa ja Yhdysvalloissa. Lisäksi avaamme uusia markkinoita ympäri maailmaa paikallisten partnerien avulla, Nordström paljastaa.

Nordströmin mukaan Jobillalle on tarjolla jopa 500 miljardin euron markkina, joten pintaa on vasta raapaistu.

– Meillä ei ole tiedossa toista yritystä, joka kehittäisi rekrytointiprosesseja yhtä puhtaasti kandidaattien näkökulmasta. Tämä on selkeä kilpailuetu meille. Rekrytointimarkkina on yli 500 miljardin dollarin arvoinen, joten kasvupotentiaalimme on lähes rajaton, toimitusjohtaja vakuuttelee.

Juuri Partners -sijoitusyhtiön teknologiajohtaja Eetu Blomqvist sanoo, että Jobillan kasvu on ollut vakuuttavaa.

– Kun puhuimme Jobillan kanssa ensimmäisiä kertoja, kehotimme heitä ottamaan yhteyttä, kun heidän liikevaihtonsa on neljä miljoonaa euroa. Vain kuukausia myöhemmin puhelimemme soi uudestaan – tavoite oli saavutettu. Tämä ja Jobillan tiimin ammattimaisuus ja energia vakuuttivat meidät. Sijoittajalle rekrytointimarkkina on hyvin houkutteleva. Haluamme auttaa yrityksiä kansainvälistymään nopeasti ja tehokkaasti, Blomqvist toteaa.

Lähde: Jobillan tiedote

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa