Duunitori
Luovuus

Luovana johtajana työskennellyt Mikko Martikainen palkattiin Duunitorin markkinointijohtajaksi – "Haluaisin seuraavaksi jättää oman pienen jälkeni siihen, kuinka Suomi mullistaa rekrytoinnin"

14.4.2021 13:55
Toni Rajamäki
Martikainen siirtyy teknologiayritykseen bränditoimisto SEKistä.

Teknologiayritys Duunitori on palkannut markkinointijohtajakseen Mikko Martikaisen. Työnhakukonepalvelua ja rekrytointimediaa pyörittävä yritys tiedotti asiasta keskiviikkona.

Martikainen on työskennellyt viimeksi bränditoimisto SEKin luovana johtajana. Martikainen siirtyy Duunitorille, koska hän haluaa muuttaa suomalaista rekrytointimarkkinointia.

– Haluaisin seuraavaksi jättää oman pienen jälkeni siihen, kuinka Suomi mullistaa rekrytoinnin. Eli näyttää muulle maailmalle, miten työt ja tekijät löytävät toisensa entistä laadukkaammin ja kestävämmin. Aidon ja rehellisen dialogin avulla – ilman valtavaa ja tarpeetonta työmäärää molemmin puolin. Meillä on teknologiaa, osaamista ja luovuutta tähän. Rekrytointi on uusi markkinointi, Martikainen sanoo tiedotteessa.

Hän sanoo, että rekrytointimarkkinoinnissa pitäisi kokeilla uusia asioita, sillä rekrytointimarkkinointi voi olla parhaimmillaan jopa vientituote.

– Rekrytointimarkkinointi voisi hyödyntää luovuutta rohkeammin ja välttää niin sitä usein vaivaavat konventiot. Suora ja avoin dialogi työstä on tärkeämpää kuin korukieliset koukerot, jotka vain pitävät yllä työnantajan tai työntekijän fasadia. Tarvitaan uusia tapoja kohdata potentiaalinen työnantaja ja löytää potentiaalinen työntekijä. Modernit rekrytointitavat säästävät rutkasti aikaa ja energiaa. Tämä voi olla koko Suomelle kilpailuetu ja vientituote.

Martikaisen mukaan työnantajabrändien pitäisikin ottaa mallia kuluttajabrändeiltä.

– Opittavaa on luovuudessa, ideoissa, konsepteissa, strategisissa valinnoissa ja johdonmukaisuudessa. Lisäksi olisi hyvä unelmoida isosti työnantajan positiivisesta roolista ihmisten elämässä laajemmin.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)