Lidl
Ilmiöt

Lidl tutki ihmisten kuntoilutottumuksia ja teki tärkeän havainnon – yritys panostaa yhä vahvemmin urheilutarvikemyyntiin

27.1.2021 16:45
Toni Rajamäki
Päivittäistavarakauppaketju Lidl sanoo, että etenkin nuoret ovat löytäneet kotikuntoilun.

Lidlin tekemä tuore kysely kotikuntoilua harrastaville suomalaisille kertoo tärkeää tietoa markkinoijille: ihmiset kuntoilevat kotona entistä enemmän. Kotikuntoilun suosio oli kasvussa jo ennen koronavirustilannetta, mutta pandemia on kiihdyttänyt kehitystä. Luonnollisesti myös tarve urheiluvälineiden hankkimiselle on kasvanut.

Tutkimuksen mukaan kuntoilevista suomalaisista 40 prosenttia harrasti liikuntaa kotona jo ennen koronavirustilanteen puhkeamista. Pandemian myötä jopa 23 prosenttia kaikista kuntoilijoista on aloittanut kotona liikkumisen. Etenkin 18–24-vuotiaat liikkujat ovat innostuneet kotikuntoilusta. Heistä 34 prosenttia kertoo sen johtuvan koronatilanteesta.

Toisin sanoen kotikuntoilijoiden määrä on tällä hetkellä valtava. Suomalaisista 56 prosenttia sanoo liikkuvansa vähintään kolme kertaa viikossa ja 81 prosenttia vähintään kerran. Kotikuntoilijoista 70 prosenttia sanoo jatkavansa kotiliikuntaa pandemiankin jälkeen.

Kyselystä saadun datan myötä Lidl panostaa alkuvuonna yhä enemmän urheilutarvikemyyntiin

– Me seuraamme jatkuvasti trendejä, ja siksi on ollut tärkeää tutkia tilannetta. On todella merkittävää, että niin moni treenaa kotona. Korona on todistanut, että kotikuntoilun tulevaisuus vain kasvaa, kun kuntoilu ei ole enää sidoksissa paikkaan tai aikaan. Välineiden tulee olla kestäviä ja laadukkaita, ja silti niiden tulee sopia jokaisen kukkarolle. Näin liikunta mahdollistetaan kaikille halukkaille, kertoo Lidlin kampanjapäällikkö Meri Aalto tiedotteessa.

Käsipainot kysytyimpiä

Kyselyn perusteella kotiliikkujat ovat ostaneet etenkin käsipainoja. Vastaajista jopa 59 prosenttia sanoo ostaneensa käsipainot koronavuoden aikana. Myös jumppamatot, vastuskuminauhat, kahvakuulat ja hierontarullat kuuluvat suosituimpiin välineisiin.

– Urheiluvaatteiden lisäksi olemme varautuneet alkuvuoteen kattavalla valikoimalla erilaisia kotikuntoiluvälineitä. Uskon että hittituotteeksi nousee vesitäytteinen kahvakuula, jonka painoa voi itse säädellä. On kuitenkin merkittävää tietää, että peräti 78 prosenttia kotikuntoilijoista haaveilee vielä uusista välineistä. Tämä määrä oli meille yllättävä tieto, kertoo Aalto.

Lähde: Lidlin tiedote

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)