Lauri Gran siirtyi loppukeväästä Liwlig Finlandin luovaksi johtajaksi. Gran istuu myös yhtiön johtoryhmässä.
Aiemmin SEK:llä, TBWA:lla ja Milttonilla vaikuttanut Gran tuo mukanaan vahvan taustan brändien rakentamisesta, strategisesta suunnittelusta ja vaikuttavien konseptien kehittämisestä.
– Halusin katsoa asioita toisesta kulmasta. Mainonnalta viedään koko ajan aikaa ja tilaa pois – mainokset lyhenevät, ihmiset skippaavat, feedi juoksee. Samaan aikaan kohtaamisille annetaan aikaa: niihin tullaan ja niihin pysähdytään. Se kertoo jotain siitä, missä vaikuttavuus tänä päivänä tapahtuu, Gran pohtii tiedotteessa.
Sama muutos näkyy Granin mukaan yhä useamman yrityksen markkinointivalinnoissa.
– Yhä useampi brändi suuntaa panostuksiaan kohtaamisiin – ei vain siksi, että ne tuntuvat hyvältä, vaan siksi että niillä on aito vaikutus. Ihmiset muistavat sen, mitä he ovat itse kokeneet, Gran jatkaa.
Granilla on tosin aiemminkin kokemusta myös tapahtumatuotantoa lähellä olevista bränditeoista, stunteista ja elämyksellisistä tempauksista.
Liwligillä hänen tehtävänsä on vahvistaa yhtiön luovia kyvykkyyksiä ja kehittää asiakkaille ratkaisuja, joissa yhdistyvät strateginen ajattelu, tarinankerronta ja vaikuttavat elämykset.
– Liwligissä on valtavasti potentiaalia ja aitoa tekemisen intoa. Tämä porukka osaa tuottaa maailmankin mittakaavassa merkittäviä tapahtumia – ja nyt haluamme nostaa luovan ajattelun aivan uudelle tasolle, Gran sanoo.