%20(1).png)
Lääkeyritys Roche oy:n ja viestintätoimisto Milttonin kosteasta silmänpohjan ikärappeumasta tietoisuutta levittävä kampanja voitti Vuoden Lääkeinformaatioteko 2025 -palkinnon.
Kampanjan tavoitteena on lisätä tietoisuutta oireista sekä nopeuttaa potilaan hoitoon hakeutumista. Kosteaa silmänpohjan rappeumaa sairastavat hakeutuvat hoitoon viiveellä, usein silloin kun näkökyky on jo olennaisesti heikentynyt. Nopea hoidon aloitus edesauttaa näkökyvyn säilymistä.
Kampanjan visuaalisessa ilmeessä korkeiden maamerkkien kuvissa on näköhäiriötä kuvaava pieni vääristymä. Lisäksi osana kampanjaa kohderyhmään kuuluville ikääntyville toimitettiin postitse syntymäpäiväkortti, jonka kääntöpuolella oli validoitu näkötesti.
Voittajan valinneen raadin puheenjohtaja, Marketing Finland ry:n toimitusjohtaja Riikka-Maria Lemminki perusteli kampanjan palkitsemista selkeästi muista erottuvana onnistumisena:
– Työ erottui kohderyhmän ymmärtämisellä, eheällä kampanjalla ja selkeällä sanomalla, joka puhutteli kohderyhmää humoristisella tavalla. Luova toteutus on nokkela, kanavakohtaisesti oivaltava ja herättää huomion juuri siellä, missä ihmiset sen kokevat, Lemminki summaa tiedotteessa.
Onneksi olkoon vuoden 2025 Kasvukeissit Hetki, Volvo, Bats, Laattapiste-Pukkila ja Locobase! Tutustu uusiin Kasvukeisseihin ja poimi itsellesi vinkit ja opit vaikuttavaan markkinointiin.
Katso Kasvukeissit tästä