.png)
Kuluttajat keskiöön nostava uusi mainoskilpailu Kantsun Karhut keräsi lyhyessä ajassa lähes 250 osallistujaa liki 50 eri toimistosta.
Historian ensimmäiset Kantsun Karhut jaetaan torstaina Helsingin Kannelmäessä sijaitsevassa Kannel-Krouvissa. Mainosalan uutuuskilpailun tuomareina toimii ammattilaisten sijaan tavallisista kuluttajista koostuva raati.
Palkintoja jaetaan seitsemässä eri kategoriassa, jonka lisäksi mukana on kaikille avoin kansanäänestys, jossa yleisö valitsee kisatöiden joukosta oman suosikkinsa. Äänestysaikaa on keskiviikkoon asti.
Kilpailun ideoineen N2 Creativen luova johtaja Jan Sederlöfin mukaan suosio ylitti roimasti kaikki odotukset.
– Kuluttajalähtöiselle mainoskisalle on selvästi kysyntää. Paljon on tullut sellaista viestiä, että on hienoa, kun joku vihdoinkin järjestää tällaisen, hän toteaa tiedotteessa.
Ylivoimaisesti eniten osallistujia on tullut liikkuvan kuvan kategoriaan. Sederlöfin mukaan se kielii siitä, että kyseisessä kategoriassa tehtyjen töiden uskotaan eniten puhuttelevan kansaa.
– Toisaalta kategorisointikin on tänä päivänä hankalaa: liikkuvaa kuvaa on esimerkiksi kaikkialla aina ulkomainonnasta internettiin ja televisioon, Sederlöf sanoo.
Kantsun Karhuja järjestäessä Sederlöfin on yllättänyt myös työn määrä.
– Jos kisaentryjen tekeminen on työlästä, niin kisojen järjestäminen se vasta onkin, Sederlöf naurahtaa.
Lue myös: ”Varför Cannes, vi har ju Kantsu” – uuden mainoskilpailun palkinnot jaetaan lähiöbaarissa
Onneksi olkoon vuoden 2025 Kasvukeissit Hetki, Volvo, Bats, Laattapiste-Pukkila ja Locobase! Tutustu uusiin Kasvukeisseihin ja poimi itsellesi vinkit ja opit vaikuttavaan markkinointiin.
Katso Kasvukeissit tästä