JC Gellidon / Unsplash
Brändit

Keskuskauppakamarin Vuoden brändi -tittelistä kisaavat muun muassa kosmetiikkafirma ja ohjelmistoyritys

27.2.2023 10:15
Mikko Perttunen
Kilpailun tarkoituksena on kannustaa yrityksiä pitkäjänteiseen brändityöhön.

Keskuskauppakamarin Vuoden brändi -kilpailun finalisteiksi on valittu äänentoistolaitteita valmistava Genelec, kosmetiikkayritys Lumene, muuttopalveluita tarjoava Niemi ja ohjelmistoyritys Siili Solutions.

Yleisö pääsi ehdottamaan suosikkibrändiään viime syksynä.

"Kaikki kilpailun finalistit ovat erottuvia brändejä."
MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

Keskuskauppakamari julkistaa Vuoden brändi -kilpailun voittajan 18. huhtikuuta järjestettävässä Suuri brändipäivä -tilaisuudessa. Voittajan valitsee brändityön ja aineettomien oikeuksien ammattilaisista koostuva asiantuntijaraati.

Raati arvioi brändejä muun muassa brändin tarinan, asiakaskokemuksen, innovatiivisuuden, suojauksen, viestintästrategian, brändikirjan ja brändimielikuvan perusteella. Kilpailun tarkoituksena on kehittää suomalaista brändiosaamista ja kannustaa yrityksiä pitkäjänteiseen brändityöhön.

– Kaikki kilpailun finalistit ovat erottuvia brändejä, jotka ovat kyenneet johdonmukaisesti ja menestyksekkäästi kehittämään brändiään ja sen tunnettuutta. Raadissa on arvioitu brändejä laajalti myös brändin aineettomien oikeuksien suojaamisen näkökulmasta, sanoo Keskuskauppakamarin johtava asiantuntija Minna Aalto-Setälä tiedotteessa.

Aiemmin Keskuskauppakamari on palkinnut vastaavista ansioista Marimekon vuonna 2019, Ylen vuonna 2021 ja Lapuan Kankurit vuonna 2022.