Ocean Outdoor Finland
Digitaalisuus

Kauppakeskus Rediin tuleva 3D-teknologiaa hyödyntävä ulkomainosnäyttö herätti mainostajien kiinnostuksen välittömästi

17.11.2021 8:15
Toni Rajamäki
Ensimmäisistä kampanjoista on jo sovittu, kertoo Ocean Outdoor Finlandin maajohtaja Jukka Leskinen.

Ocean Outdoor Finland kertoi tiistaina tuovansa Suomeen 3D-teknologiaa hyödyntävän ulkomainosnäytön, jotka ovat herättäneet laajalti huomiota globaalisti. Suomen ensimmäinen 3D-näyttö tulee kauppakeskus Rediin.

Ocean Outdoor Finlandin maajohtaja Jukka Leskinen (kuvassa) kertoo MarkkinointiUutisille, että mainospaikan "hiljainen" myynti aloitettiin jo kuukausi sitten ja että kiinnostus oli välittömästä suurta.

– Tällainen toteutus kiinnitti jo ennakkoon hyvin paljon huomiota. Ensimmäiset kampanjat on jo sovittu, Leskinen paljastaa.

Ensimmäiset kampanjat ajetaan Leskisen mukaan lähiviikkoina.

Suuri kiinnostus ei ole yllättävää, sillä sama ilmiö on nähty ulkomailla. Huomiota herättävät mainokset eivät ole keränneet katselijoita vain paikan päällä, vaan myös sosiaalisessa mediassa, sillä ihmiset ovat kuvanneet mainoksia ja jakaneet otoksiaan internetissä.

– Isoimmat brändit ovat olleet todella kiinnostuneita Englannissa ja muissa Oceanin maissa. Uusi teknologia, tuote ja innovaatio herättävät lähtökohtaisesti aina mielenkiinnon. Myös Suomessa kiinnostusta ovat osoittaneet erityisesti kansainväliset brändit.

Tältä 3D-ulkomainonta näyttää:

Suomessa Ocean Outdoor Finlandin teknologiakumppanina toimii palkittu yritys, virtuaalisiin toteutuksiin erikoistunut Zoan, joka tunnetaan muun muassa Ikean Unemme-kampanjasta ja JVG:n virtuaalisesta Ikuinen Vappu -tapahtumasta. Leskinen sanoo, että Zoan tuottaa lokaalisti grafiikkaa Ocean Outdoor Finlandin asiakkaille.

Suomalaisia mainostajia kiinnostaa tietysti myös mainospaikan hintataso. Luonnollisesti hinta määräytyy kampanjan mukaan, mutta yleisesti ottaen hinta on perinteistä, yksiulotteista diginäyttöä suurempi.

– Mainos vaatii erityisaineistoja ja erityistuotantoa, joten mainoksen tuottaminen on arvokkaampaa kuin perinteisen digitaalisen ulkomainoksen tuottaminen. Tässä puhutaan kuitenkin eksklusiivisesta edelläkävijätuotteesta, joka on näkyvällä paikalla. Kun ottaa huomioon vielä somenäkyvyyden, niin mainostajilla on tässä todella iso mahdollisuus, Leskinen päättää.

Havainnekuva Redin 3D-näytöstä. Kuva: Ocean Outdoor Finland









MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)