Kamppi
Brändit

Kauppakeskus Kampin edelläkävijyys toi tunnustusta – “Kekseliäs tapa auttaa yrittäjiä selviytymään hankalassa tilanteessa ja saada ihmiset liikkeelle”

8.11.2022 10:35
Toni Rajamäki
Kauppakeskus Myllyn brändiuudistus vakuutti Vuoden kauppakeskusteko -kilpailun tuomariston markkinoinnin ja viestinnän sarjassa.

Kauppakeskusyhdistyksen Vuoden kauppakeskusteko -kilpailussa palkittiin tänä vuonna parhaat neljässä eri sarjassa. Yksi voittajista oli Kauppakeskus Kamppi, joka tarttui kiinni globaaliin trendiin, mikä selvästi kannatti. Kauppakeskus Mylly puolestaan loisti markkinoinnin ja viestinnän sarjassa.

Kamppi voitti sarjan Digitaalisuus ja uuden teknologian hyödyntäminen. Voitto irtosi live shopping -tapahtumilla, joita on alettu nähdä viime vuosina maailmalla. Suomessa liveshoppailu on vielä harvinaista, mutta Kamppi järjesti kuusi liveshoppailutapahtumaa, joilla markkinoitiin kauppakeskuksen liikkeitä ja niiden tarjoamaa, lisättiin myyntiä ja vahvistettiin brändiä.

– Liikkeissä kuvaaminen toi lähetyksiin autenttisuutta ja samalla kauppakeskusmiljöö tuli katsojille tutuksi. Kaikki jaksoissa esitellyt tuotteet olivat Kampissa sijaitsevien liikkeiden tuotteita, ja niitä varten luotiin Kampin oma online-ostokanava. Tuotteita oli mahdollista tilata myös livelähetyksestä tehdyn tallenteen kautta. Asiakas sai valita joko toimituksen kotiin tai noudon liikkeistä. Ostoista tulleet rahat tilitettiin suoraan myymälöihin, kauppakeskusjohtaja Tiina Fågel kertoo tiedotteessa.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

Tapahtumien juontajina toimivat vaikuttajat Natalia Cerny ja Sini Savolainen, tubettaja, näyttelijä ja muusikko Miska Haakana sekä juontaja ja hyvinvointivalmentaja Karita Tykkä.

– Oli hyvä aika tuoda online shopping -tapahtumat Suomen kauppakeskuksiin. Toteutuksen keskiössä oli upeasti kauppakeskusmiljöö. Oli hyvä idea ottaa mukaan kaikki kauppakeskuksen liikkeet ja palvella myös niitä, joiden oma digitaalisuus on vasta kehitteillä. Tapahtumat tarjosivat inspiraatiota asiakkaille ja hyvää näkyvyyttä ja tukea myymälöille. Tämä oli kekseliäs tapa auttaa yrittäjiä selviytymään hankalassa tilanteessa ja saada ihmiset liikkeelle, perustelee tuomariston puheenjohtaja, Jyväskylän yliopiston kulutustutkija ja sosiologian professori Terhi-Anna Wilska.

Mylly voitti Markkinointi ja viestintä -sarjan brändiuudistuksellaan, joka tehtiin kauppakeskuksen 20-vuotissyntympäivän kunniaksi.

– Olemme tyytyväisiä siitä, että brändiuudistuksemme on niittänyt menestystä kilpailuissa. Onnistuimme haastavassa markkinatilanteessa toteuttamaan laajan brändiuudistuksen ja lanseerauskampanjan. Korona rajoitti vielä viime vuoden lokakuussa fyysisiä tapahtumia, mutta päätimme juhlistaa kauppakeskuksen 20-vuotissyntymäpäivää kertomalla uudesta brändistämme ikimuistettavalla tavalla, kertoo Myllyn toimitusjohtaja Mari Hantula.

Vastuullisuus-sarjassa voiton vei Kauppakeskus Lippulaiva, jonka rakennusvaiheessa on panostettu sosiaaliseen vastuullisuuteen ja kaupunkilaisten osallistamiseen. Kauppakeskus Kaari voitti sarjan Uudet palvelut ja asiakaskokemuksen kehittäminen. Voitto tuli siitä, että kauppakeskuksessa keskityttiin auttamaan korona-aikana kärsineitä ravintoloita sujuvoittamalla ruokalähetyksiä.

Lue myös: Kauppakeskus Mylly teki pandemian keskellä rohkean teon ja aloitti brändiuudistuksen – “Pyrimme olemaan alalla edelläkävijä”