Brändit

Karvaturri pyörii kauppakeskuksessa Raisiossa

5.9.2025 14:52
Harri Junttila
Kauppakeskus Myllyn brändilähettiläs tekee tempauksia pitkin vuotta.

Raisiolainen kauppakeskus Mylly on luonut itselleen uuden brändilähettillään, Myllykän. Myllykkä on oranssi maskottihahmo.

– Pitkällisen rekrytointiprosessin jälkeen löysimme sähäkän, oranssin Myllykän, joka tuo meille tuoretta ja vauhdikasta energiaa maskottien maailmasta. Myllykkä on meille kuitenkin enemmän kuin vain maskotti. Myllykkä on strateginen teko ja tärkeä osa brändimatkaa ja brändiuudistusta, jota olemme systemaattisesti rakentaneet vuodesta 2021 asti, Kauppakeskus Myllyn toimitusjohtaja Mari Hantula sanoo tiedotteessa.

Uuden maskotin suunnittelu alkoi keväällä 2023. Osana hanketta järjestettiin muun muassa maskotin suunnittelukilpailu lapsille. Lopullisen muotonsa Myllykkä sai bränditoimisto Parceron ja Kids Factoryn yhteistyössä. Maskotin ovat valmistaneet Artistiasun käsityöläiset Keravalla.

MAINOS
MAINOS

– Sympaattisena brändilähettiläänä Myllykkä jalkauttaa brändiämme asiakkaiden keskuuteen ja auttaa lisäämään Myllyn valtakunnallista tunnettuutta. Myllyn visiona on olla koko Suomea kiinnostava kohde ja Myllykkä auttaa meitä kohti tuota päämäärää, Hantula sanoo.

Myllyssä käy vuosittain noin viisi miljoonaa ihmistä. Jumbossa Vantaalla kävijöitä on noin 12 miljoonaa.

Julkisuuteen Myllykkä astuu Maikkarin lähetyksissä.

– Myllykkä pääsee syksyn aikana tutustumaan Masked Singer -ohjelman henkilöstöön, backstageen ja uusiin maskottiystäviin. Hän rikkoo rohkeasti raja-aitoja, sillä osallistuminen erittäin suosittuun valtakunnalliseen TV-ohjelmaan tällaisena paikallisena maskottina on hyvin harvinaista, Kauppakeskus Myllyn markkinointipäällikkö Henna Lindeman sanoo tiedotteessa.

MAINOS