Digitaalisuus

Kansainvälinen podcast-jättiläinen panostaa suomenkieliseen sisältöön – kiinnitti välittömästi huippusuositun sarjan

Acast kuuluu Euroopan merkittävimpiin podcast-alustoihin.
Kuva:
Unsplash/Jonathan Velasquez
Kansainvälinen podcast-jättiläinen panostaa suomenkieliseen sisältöön – kiinnitti välittömästi huippusuositun sarjan

Suomalaiset podcast-tarjoajat ovat saamassa kovan kilpailijan, sillä ruotsalainen podcast-jätti Acast on tuonut maksullisen Acast+-palvelun Suomeen ja kiinnittänyt huippusuositun Jäljillä-podcast-sarjan portfolioonsa.

Acast kertoo tiedotteessaan, että Acast+-palveluun tulee lähikuukausina myös muita suomalaisia podcast-sarjoja. Yhteensä Acastin valikoima kattaa yli 30 000 podcastia.

Acast toimii toistaiseksi 12 maassa, ja alustan podcastit keräsivät viime vuonna noin kolme miljardia kuuntelua.

Jäljillä-sarjan nappaaminen valikoimaan on näyttävä alku ruotsalaisyrityksen kuukausimaksulliselle palvelulle Suomessa, sillä sarja on kerännyt satoja tuhansia kuuntelukertoja. Instagramissa sarjan tiliä seuraa liki 40 000 käyttäjää.

Acast kertoo, että alusta mahdollistaa mainostajille tehokkaan kohdennuksen sitoutuneelle kuuntelijayleisölle. Podcastien vetäjien puolestaan sanotaan pääsevän hyödyntämään monipuolista keinovalikoimaa kaupallistamiseen ja yleisön kasvattamiseen.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa