Brändit

Kaksi vahvaa brändiä lyö hynttyyt yhteen: Marimekko ja Ikea yhteistyöhön

Yritykset lanseeraavat yhdessä tuotemalliston, joka on saanut inspiraationsa saunakulttuurista.
Kuva:
Ikea
Kaksi vahvaa brändiä lyö hynttyyt yhteen: Marimekko ja Ikea yhteistyöhön

Suomalainen Marimekko ja ruotsalainen Ikea ovat solmineet yhteistyösopimuksen, Ikea tiedottaa.

Huipputunnetut brändit lanseeraavat yhdessä tuotemalliston, joka on saanut inspiraationsa saunakulttuurista.

– Tarkastelemme pohjoismaista muotoiluperintöämme ja hyvinvointikulttuurimme olennaista osaa. Näemme, että yhdistämällä Marimekon pitkän historian ikonisissa kuoseissa ja Ikea-asiantuntijuuden kodin sisustamisessa, voimme levittää tämän kulttuurin elementtejä ja osaltamme auttaa parantamaan monien ihmisten arkea ja tuomaan iloa kotiin” kertoo Ikea of Swedenin luova johtaja Henrik Most tiedotteessa.

Mallisto on tarkoitus lanseerata maaliskuussa 2023 Ikea-tavarataloissa ympäri maailmaa. Tiedotteen mukaan mallisto on täynnä erilaisia vastakohtia kuuman ja kylmän, yksinkertaisen ja rohkean, leikkisän ja rauhallisen välillä.

– Ikea ja Marimekko jakavat vahvan pohjoismaisen perinteen, demokraattisen lähestymistavan suunnitteluun ja halun tuoda iloa ihmisten arkeen. Valitsimme yhdessä saunakulttuurin suunnittelun lähtökohdaksi sekä Marimekon suomalaisten juurien vuoksi ja siksi, että tämä kulttuuri heijastaa monia pohjoismaisen elämäntavan parhaita puolia, kuten osallistavuutta ja rakkautta luontoon. Sauna on tyypillisesti tila rentoutua, nauttia ja olla täysin oma itsensä. Haluamme tällä leikkisälläkokoelmalla sytyttää rakkauden saunakulttuuriin ja tuoda saunan ilon ihmisille ympäri maailmaa, sanoo Marimekon luova johtaja Rebekka Bay.

Marimekko solmi myös viime vuonna mielenkiintoisen brändiyhteistyön, sillä tuolloin se löi hynttyyt yhteen Adidaksen kanssa.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa