Fiksuruoka.fi
Brändit

Jussi Pekkala siirtyi Bob the Robotilta Fiksuruoan brändijohtajaksi

16.12.2022 10:30
Toni Rajamäki
Bobin lisäksi Pekkala on työskennellyt muun muassa Avidlylla ja Hasanilla.

Viime vuodet Bob the Robotin luovana johtajana toiminut Jussi Pekkala on nimitetty Fiksuoruoka.fi:n brändijohtajaksi. Yritys kertoi kovan luokan kiinnityksestään perjantaina.

Pekkala on tehnyt pitkän uran toimistokentässä. Ennen Bobia hän toimi copywriterina Hasan & partnersilla ja Avidlylla.

Uransa aikana Pekkala on tehnyt töitä lukuisten isojen brändien, kuten Applen, Valion, Mehiläisen ja LähiTapiolan, kanssa.

– Olen iloinen päästessäni jatkamaan hyvin tehtyä työtä tässä nälkäisessä, monialaisessa ja taitavassa porukassa kansainvälisen kasvun ollessa hyvässä vauhdissa. On virkistävää päästä tekemään asioita tältä puolen pöytää ja tuoda porukkaan kokemusta kotimaisten ja kansainvälisten brändien rakentamisesta. Olo on kuin lapsella karkkikaupassa, kun pääsen yhdessä muiden kanssa rakentamaan yhtä vahvaa Fiksuruokaa. Tulevaisuuden maailmassa pärjää vain läpinäkyvät yritykset, jotka tekevät oikeita asioita oikein ja Fiksuruoka on yksi niistä. On ammatillisesti mielenkiintoista laittaa parasta peliin aidosti vastuulliselle brändille ja luoda samalla seuraava suomalainen menestystarina, Pekkala sanoo tiedotteessa.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

Pekkala vastaa yrityksen brändistä sekä kotimaassa että ulkomailla. Tänä vuonna kansainvälisille markkinoille laajentanut Fiksuruoka toimii tällä hetkellä Suomen lisäksi Hollannissa ja Belgiassa, joissa se käyttää nimeä Foodello.

– Pyrimme rakentamaan Fiksuruoasta huippubrändin, joka tunnetaan ympäristöystävällisenä vaihtoehtona tehdä ruokaostoksia ja säästää samalla rahaa. Missiomme vähentää ruokahävikkiä onnistuu sitä paremmin, mitä suurempi osa kuluttajista ryhtyy omalta osaltaan vähentämään hävikkiä. Investoimmekin paljon resursseja brändityöhön ja tarvitsemme Jussin kaltaisia osaajia tiimiimme rakentamaan bränditarinaa, joka kiinnostaa ja aktivoi kuluttajia. Jussi tuo Fiksuruoalle erittäin arvokasta strategista osaamista brändin kehittämisestä ja odotan innolla yhteistyötämme, kommentoi Fiksuruoan markkinointijohtaja Riku Poutanen.