Unsplash
Brändit

Jokereissa markkinointijohtajana toiminut Teppo Lounema: “En ole ikinä kokenut yhtä etäistä työyhteisöä”

19.10.2022 14:00
Toni Rajamäki
Lounema sanoo amatöörien tuhonneen yhden suomen suurimmista urheilubrändeistä.

Jääkiekkoseura Helsingin Jokerien edustusjoukkue ei pelaa tällä kaudella missään sarjassa, ja siksi myös seuran toimistopuolen väki on vaihtanut maisemaa tai istuu kotona lomautettuna.

Jos ja kun Jokerit vielä palaa kiekkokartalle, toimistolta puuttuu ainakin entinen markkinointijohtaja Teppo Lounema, joka vahvisti LinkedInissä jokeriuransa olevan ohi.

Lounema avautui päivityksessään todenteolla kritisoiden Jokerien toimiston työyhteisöä.

– Kahteen ja puoleen vuoteen mahtui paljon. Jatkuvan paineen ja epävarmuuden alla työskentely jätti jälkensä ja nyt olen valmis uuteen. En ole ikinä kokenut yhtä etäistä työyhteisöä. Isot egot, vanhojen muistelu, kuppikunnat ja ”rakkaus lajiin”… Samaan aikaan puhutaan ”perheestä”, Lounema kirjoitti.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

Jokerit pelasi monta vuotta Itä-Euroopan KHL:ssä, josta seura lähti pois Venäjän hyökättyä Ukrainaan. Sittemmin Jokerien tavaramerkki on yritetty ostaa, muun muassa Jokerit-legenda Teemu Selänteen vetämän ryhmän toimesta, mutta kauppaa ei ole syntynyt. Selänteen ryhmän lisäksi tavaramerkkiä on havitellut toinenkin taho.

Tavoitteena on viedä Jokerit takaisin Suomen pääsarjaan Liigaan, mutta toistaiseksi suunnitelma on pahasti puolitiessä.

Lounema sanoi LinkedIn-päivityksessään, että yksi Suomen suurimmista urheilubrändeistä on tuhottu amatöörien toimesta.

– Koko kevään ja kesän ajan vellonut sekasotku Jokereiden ympärillä on osoittanut miten amatöörit osaavat tuhota yhden suomen suurimmista urheilubrändeistä, hän totesi.

Lounema siirtyi Jokerien toimistolle vuonna 2020. Aiemmin hän oli toiminut johtotehtävissä muun muassa Warner Musicilla ja Sony Musicilla.