Digitaalisuus

Janni Widerholm ja Tuomas Manninen Grand One -kilpailun päätuomareiksi

Widerholm työskentelee TBWA-ketjussa Los Angelesissa. Manninen puolestaan on siirtymässä Vehon palkkalistoille.
Kuva:
Janni Widerholmin ja Tuomas Mannisen arkistot
Janni Widerholm ja Tuomas Manninen Grand One -kilpailun päätuomareiksi

Janni Widerholm ja Tuomas Manninen toimivat ensi vuonna suomalaisia digitaalisen median töitä palkitsevan Grand One -kilpailun päätuomareina. Kisaorganisaatio tiedotti asiasta tiistaina.

Widerholm työskentelee Los Angelesissa TBWA\Chiat\Day-toimistossa, jossa hän on erikoistunut sosiaalisen median markkinointiin. Hänen asiakkaisiin kuuluu muun muassa Gatorade.

Manninen puolestaan työskentelee vielä tämän viikon OP:lla Competence Lead -tittelillä, mutta ensi viikolla hän aloittaa Veholla johtajana vastaten autokaupan transformaatiosta asiakaslähtöisemmäksi ja digitaalisemmaksi.

Grand Onessa Widerholm vastaa markkinointiviestintäkategorioiden päätuomaroinnista, Manninen palvelumuotoilu ja -kehityskategorioiden. Tuomaristoon kuuluu yhteensä 36 henkilöä.

Widerholm sanoo odottavansa Grand Onelta töitä, jotka määrittelevät markkinointiviestinnän rajoja uudelleen.

– Odotan kokonaisvaltaista luovuutta aina strategiasta luovaan ideaan ja sen toteutukseen asti. Töita, joilla on vastattu jopa tavanomaiseen briiffiin luovalla, odottamattomalla tavalla. Palkinnon ansaitsevat erityisesti työt, jotka pakottavat meidät määrittelemään uudelleen markkinointiviestinnan rajoja. Haluaisin nähdä töitä, jotka pyrkivät keskeyttämisen sijaan osallistamaan yleisöään, huomioivat kohderyhmänsä moninaisuuden ja aidosti ansaitsevat huomionsa, Widerholm sanoo tiedotteessa.

Widerholmilta löytyy kokemusta markkinointimaailman huipulta, mikä tuo mielenkiintoisen lisän kilpailuun.

– Vähemmän on enemmän, mitä tulee insightin ja siihen vastaavan idean kuvaukseen. Hyvällä entrylla on selkeä narratiivi, vahvistettuja tuloksia ja kadehdittavia toteutuksia kanavasta huolimatta. Se saa parhaassa tapauksessa tuomarinsa pohtimaan, millaista yhteistyötä ja luovuutta on vaatinut, että yhtenäiseen lopputulokseen on päästy, hän vinkkaa.

Mannisella on odotukset korkealla. Hän toivoo, että töissä näkyisi suomalainen muotoiluperinne.

– Odotan kansainvälisen tason töitä. Suomessa tehdään kansainvälisen tason muotoilua ja palvelukehitystä. Haluaisinkin, että viemme skandinaavista muotoiluperinnettä, siis yksinkertaisuutta ja funktionaalisuutta vahvasti digitaalisiin palveluihin, Manninen sanoo.

Grand Oneen osallistuminen alkaa 30. marraskuuta, ja takaraja on 20. tammikuuta. Voittajat julkistetaan 7. huhtikuuta Helsingissä Kattilahallissa järjestettävässä gaalassa.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa