Ivalo Creative Agency
Luovuus

Ivalon Finlaysonille tekemä hittityö Bed Peace palkittiin Effie Europe -gaalassa

1.12.2022 8:50
Toni Rajamäki
Kampanja voitti viime talvena kaksi kultaa Suomen Effie-kilpailussa.

Ivalo Creative Agencyn Finlaysonille tekemä Bed Peace -kampanja voitti keskiviikkoiltana pronssia Effie Europe -kilpailussa, jossa ei ollut mukana muita suomalaistöitä. Bed Peace voitti mitalin FMCG-sarjassa, jossa palkitaan kuluttajabrändien kampanjoita.

Effie-kilpailuja pidetään alalla suuressa arvossa, sillä niissä mitataan markkinointiviestinnän tuloksellisuutta.

Bed Peace voitti viime talvena kaksi kultaa Suomen Effiessä, mutta ei onnistunut nappaamaan Grand Prix’tä, joka meni Bob the Robotille ja Hartwallille.

MAINOS

Bed Peace -kampanjassa haettiin mallia John Lennonin ja Yoko Onon legendaarisesta Bed-In For Peace -performanssista, jolla vastustettiin Vietnamin-sotaa. Ivalo ja Finlayson kehittivät Lennonin ja Onon tavoin seitsemänpäiväisen sänkykampanjan, mutta sodan sijaan brändi halusi nostaa esiin huolensa kuluttajien välinpitämättömyydestä, koska kuluttajat pitävät valinnoillaan yllä vastuutonta tekstiiliteollisuutta.

– Lähdimme siitä, ettei Ikea, Jysk ja muut vastaavat ole Finlaysonin kilpailijoita, vaan todellinen kilpailija on kuluttajien välinpitämättömyys kulutustottumuksista. Kuluttajat menevät usein hinnan perässä. He eivät ymmärrä tarpeeksi hyvin, mitä kulutusvalinnoilla voi saada aikaan. Sitä ongelmaa lähdimme ratkomaan, ja lopulta syntyi Bed Peace, avasi kampanjan avainhenkilöihin kuulunut Ivalon luova johtaja Ilkka Ruotsalainen MarkkinointiUutisten haastattelussa.

Lue lisää kampanjasta tästä.

Effie Europesta tuli Suomeen pronssia myös viime vuonna, kun S-ryhmään kuuluvan Prisman Antti Tapani -muotimallisto palkittiin Product/Services Launch -sarjassa eli tuotteiden ja palvelujen lanseeraussarjassa.