Twitterin ostanut Elon Musk saattaa ajautua ongelmiin mainostajien kanssa. Ensimmäisiä enteitä tulevasta saatiin, kun autobrändi General Motors ilmoitti laittavansa Twitter-mainontansa tauolle ja jäävänsä seuraamaan sivusta, mihin suuntaan kanavan kehitys lähtee Muskin alaisuudessa. GM:n huolenaiheena on bränditurvallisuuden kärsiminen.
GM:n peliliike saattoi vasta olla alkua, sillä nyt mediatoimistoketju IPG Mediabrands on kehottanut mainostajia lopettamaan Twitter-mainonnan hetkellisesti. Asiasta uutisoi AdAge.
AdAgen lähteiden mukaan Mediabrands viestitti brändeille, että mainonta kannattaa keskeyttää viikoksi, minkä jälkeen Twitterin tulevaisuudesta saatetaan tietää nykyistä enemmän.
– Tämä ei ole suositus mainonnan lopulliseen päättämiseen, mutta mielestämme tämä on käytännöllisin lähestymistapa mainostajille, kunnes Muskin suunnitelmat Twitterin varalle selkeytyvät tulevina päivinä ja tiimimme ja IT-asiantuntijamme ovat saaneet lisää tietoa, Mediabrandsin viestissä sanottiin AdAgen mukaan.