Unsplash/Georgia de Lotz
Media

Instagram tarjoaa jatkossa aiempaa tarkempia kävijätietoja – mahdollisuus optimointiin kasvaa

22.10.2021 8:20
Minna Lehto
Kävijätiedoista voi tarkastella esimerkiksi yleisön sijaintia ja ikäryhmää.

Instagramin uusi päivitys tarjoaa aiempaa kattavampia kävijätietoja, jotka auttavat sisällöntuottajia ja yrityksiä oppimaan lisää yleisöstään. Tiedot kertovat muun muassa tarkemmin, kuka sisältöön sitoutuu ja seuraavatko he tarkasteltua tiliä, Instagram kertoo tiedotteessaan. Tietoja pääsee tarkastelemaan, jos käyttäjätili on rekisteröity yritys- tai sisällöntuottajatiliksi.

Instagramissa on voinut jo aiemmin tarkastella, kuinka moni tili on ollut vuorovaikutuksessa sisällön kanssa. Jatkossa Instagram tarjoaa kuitenkin aiempaa tarkempaa tietoa vuorovaikuttaneista tileistä kertomalla esimerkiksi yleisön yleisimmät maat, kaupungit, ikäryhmät ja sukupuolen. Data myös jakaa yleisön seuraajiin ja ei-seuraajiin.

Samoja tarkempia tietoja Instagram tarjoaa myös tavoitetuista tileistä – niistä, jotka ovat nähneet sisällön, mutta eivät vuorovaikuttaneet sen kanssa. Uusi data tarjoaa mahdollisuuksia optimoida omaa lähestymistapaa. Tiedot voivat auttaa yrityksiä ja sisällöntuottajia merkittävästi sisällönsuunnittelussa sekä päätöksissä.

Alusta tarjoaa aiempaa enemmän dataa myös brändien kanssa työskenteleville sisällöntuottajille: kun yritys jakaa yhteistyöjulkaisuja, sisällöntuottajakin näkee sisällön suoritukset, kuten tavoittavuuden, tykkäykset ja jaot. Tämä muutos auttaa sisällöntuottajia paremmin vaikuttamaan työnsä tulokseen ja parantamaan suoritustaan.

Instagram on lisäksi ilmoittanut mahdollistavansa kuvien ja videoiden jakamisen sovelluksen työpöytäversiossa. Uudistus yksinkertaistaa useiden sosiaalisesta mediasta vastaavien työtä. Aiemmin tässä kuussa Instagram myös lisäsi mahdollisuuden ajastaa livelähetyksiä, jolloin seuraajat voivat tilata muistutuksen lähetyksestä. Tämä voi lisätä merkittävästi livelähetysten katsojamääriä.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)