Mainonta

HSL teki kaikkien aikojen menestyksekkäimmän kampanjansa Sherpan avulla

HSL ylitti tavoitteensa selvästi ja myi jopa 162 000 kausilippua.
Kuva:
Kuvakaappaus Vimeosta
HSL teki kaikkien aikojen menestyksekkäimmän kampanjansa Sherpan avulla

Helsingin seudun liikenne HSL onnistui tekemään loppukesästä kaikkien aikojen menestyksekkäimmän mainoskampanjansa, jossa kaikki tavoitteet rikottiin heittämällä.

Kampanjaa oli rakentamassa luova toimisto Sherpa, jonka tavoitteena oli auttaa HSL:ää myymään iso määrä kausilippuja ja lisäämään HSL-sovelluksen käyttäjämäärää.

HSL on menettänyt koronapandemian seurauksena ison asiakasmäärän, joten yhtiö halusi saada asiakkaansa takaisin tuntuvilla alennuksilla ja näyttävällä kampanjalla. Lopputulemana HSL aloitti elokuussa historiansa suurimman alennuskampanjan, jossa myytiin 30 vuorokauden kausilippuja 50 prosentin alennuksella. 60 000 kausilipputilauksen määrä haluttiin kasvattaa 100 000:een.

Kampanjan kärkenä oli “paluu joukkoliikenteeseen”. Viestinnällä haluttiin tehdä arkisesta asiasta jotain näyttävää.

– Comeback, paluu joukkoliikenteeseen. Se oli saatava tapahtumaan. Rinnastimme paluun arkisille työ- ja vapaa-ajan matkoille artistien odotettuihin comeback-keikkoihin. Näin luotiin valtavaa, kutkuttavaa jännitystä ja odotusta itse koitokseen eli matkaan, mikä räjäytti potin. Teaser-vaihe nostatti pulssia ja nostatti odotuksia. Kampanjavaihe otti kaupungin ilmaherruuden haltuun näyttävin toteutuksin, eikä 50 prosentin alennus jäänyt keltään huomaamatta, Sherpan verkkosivuilla kerrataan.

Kausilippuja myytiin peräti 162 000. Myös HSL-sovelluksen käyttäjämäärä kasvoi yli odotusten.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa