Kuva: Canva Pty Ltd.
Ilmiöt

Helteinen toukokuu aiheutti piikin jäätelön myynnissä – Lidlin jäätelöpelikampanjassa voi saada oman tuotteensa kaupan hyllylle

7.6.2024 10:57
Mikko Perttunen
Kesäisin jäätelön suosio kasvaa jopa viisinkertaiseksi.

Lidl on käynnistänyt verkkosivuillaan pelin, jossa on mahdollista suunnitella ja saada myös toteutukseen oma unelmiensa jäätelö. Peliin voi osallistua kuka tahansa, ja voittajajäätelö voi päätyä ensi kesänä myyntiin Lidlin pakastealtaisiin. Voittajan valitsee jäätelön valmistajan ja Lidlin asiantuntijoista koostuva ammattilaisraati.

Pelissä pääsee suunnittelemaan oman jäätelön alusta alkaen lähtien siitä, haluaako valmistaa puikko- vai tuuttijäätelön. Jäätelölle saa sen jälkeen valita päämaun sekä kastikkeen ja täytteen monien vaihtoehtojen joukosta.

Lopuksi jäätelölle annetaan nimi: nimen voi keksiä kokonaan itse tai sen voi luoda pelissä annetuista vaihtoehdoista.

Suomalaiset syövät paljon jäätelöä ympäri vuoden, mutta kesäisin jäätelön suosio kasvaa jopa viisinkertaiseksi.

Toukokuussa Suomessa on päästy nauttimaan helteisistä keleistä, ja tyypillisesti säiden lämpeneminen aiheuttaa myyntipiikin jäätelön myynnissä. Tämän vuoden toukokuussa jäätelöä myytiin Lidlin mukaan kappalemäärällisesti yli 20 prosenttia enemmän kuin viime vuoden toukokuussa.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)