Unsplash/Tran Toan
Brändit

Härkäpapuruokia valmistava yritys kannustaa lihan syömiseen lauantaisin, koska ruokavaliokeskustelu on liian kärjistynyttä

17.2.2021 10:00
Toni Rajamäki
Verso Food tuli näkyvästi esiin Lihalauantai-kampanjallaan.

Härkäpapuruokia valmistavan Verso Foodin Beanit-brändi kehottaa kuluttajia syömään lihaa kerran viikossa, koska brändi haluaa tuoda ruokavaliokeskusteluun sallivuutta.

Yrityksen tutkimuksen mukaan 64 prosenttia suomalaisista kokee, että ruokavaliokeskustelu on kärjistynyttä. 60 prosenttia kokee, että lihan syömiseen suhtaudutaan liian tuomitsevasti. Nuorista aikuisista 48 prosenttia ajattelee, että kasvissyöjät joutuvat perustelemaan ruokavaliotaan.

Yritys rakensi tutkimuksensa johdosta Lihalauantai-kampanjan, joka kehottaa syömään lihaa vain lauantaisin. Kampanjassa muistutetaan, että ihmiset lähestyvät muutoksia eri tavoin ja että kaikki eivät ole valmiita jättämään lihan syöntiä kokonaan pois.

Kampanja on näkynyt isosti muun muassa sosiaalisessa mediassa ja maakuntalehdissä, kuten Aamulehdessä ja Turun Sanomissa.

Verso Foodin tehdas sijaitsee Etelä-Pohjanmaalla Kauhavalla ja toimisto Espoossa.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)