Gigantti/Petri Saarelainen
Digitaalisuus

Gigantin ja Torin pilottikokeilu keräsi yli 1,5 miljoonaa tuotekatselua – ”On aika antaa käytetylle elektroniikalle arvoa”

22.2.2022 11:05
Minna Lehto
Gigantin ja Torin yhteistyö on osa Työ- ja elinkeinoministeriön rahoittamaa hanketta.

Kodinelektroniikan Suomen markkinajohtaja Gigantti pilotoi loppuvuonna outlet-tuotteiden verkkokauppaa yhdessä Torin kanssa. Yhteisessä Löytöjä takuulla -verkkokaupassa myydään toimivia palautustuotteita, mallikappaleita ja ikääntyviä tuote-eriä tavallista edullisempaan hintaan normaalilla takuulla ja palautuskäytännöllä.

Verkkokauppa Tori.fi-sivustolla keräsi kolmessa kuukaudessa mittavan määrän kävijöitä ja yli 1,5 miljoonaa tuotekatselua.

– On aika antaa arvoa käytetylle elektroniikalle ja mennä suurten toimijoiden kesken yhteen, jotta kiertotalouteen saadaan pistettyä kunnolla vauhtia. Yritykset ovat luotettavia käytettyjen tuotteiden jälleenmyyjiä, ja asiakkaat noteeraavat mielenkiinnolla uudet kestävät palvelut. Jatkamme suurella mielenkiinnolla yhteistyötämme Torin kanssa. Suomalaisille avautuu jatkossakin mahdollisuus tehdä löytöjä takuulla sekä Gigantti.fin että Tori.fin kautta, Gigantin markkinointipäällikkö Patrik Järnefelt sanoo.

Lue myösTori.fi:n uusi myyntijohtaja haluaa brändit mukaan vertaiskauppaan

Yksittäisiä tuotteita Löytöjä takuulla -verkkokaupasta löytyy helmikuun puolivälissä lähes 12 000. Palveluun pääsee sekä Torin että Gigantin verkkosivujen kautta. Palautteen ja kokeilun tulosten perusteella suomalaiset arvostavat mahdollisuutta ostaa outlet-tuotteita helposti verkon kautta.

– Tori Suomen suurimpana kauppapaikkana mahdollistaa paitsi kuluttajille myös yrityksille helpon tavan tukea ja hyödyntää kiertotaloutta. Kestävän kuluttamisen ja kiertotalouden vahva kasvu näkyy myös Torin kävijämäärissä – yritykset voivat tavoittaa joka kuukausi jopa 3,4 miljoonaa suomalaista tekemässä löytöjä. Tori alustana sopii niin verkkokauppojen kuin kivijalkamyymälöiden myyntikanavaksi ja tutkimme jatkuvasti uusia mahdollisuuksia hyödyntää Toria asiakaspalautusten, mallikappaleiden sekä lisämyynnin tukena eri yrityksille ja jälleenmyyjille, sanoo Torin liiketoimintajohtaja Jenni Tuomisto.

Gigantin ja Torin yhteistyö on osa Työ- ja elinkeinoministeriön rahoittamaa Second Chance – tuotteiden digitaalinen kiertotalouden palvelu yrityksille -hanketta. Onnistuneen pilotin myötä yhteistyö jatkuu myös tulevaisuudessa.

Lue myösSchibsted Suomi aloitti historiallisen markkinointikampanjan, jolla halutaan kertoa yhtiön brändien poikkeuksellisista mainostamismahdollisuuksista

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)