Fonecta
Digitaalisuus

Fonecta uudistaa myyntiorganisaatiotaan: tekee laajoja investointeja tekoälyyn ja lupaa tuoda tuoreimmat digimarkkinoinnin ratkaisut suomalaisyritysten saataville.

1.11.2022 12:00
Toni Rajamäki
Uutta myyntiorganisaatiota alkaa vetää Antti Tukia.

Muun muassa digitaaliseen markkinointiin keskittynyt Fonecta tekee uudistuksia myyntiorganisaatioonsa, yhtiö tiedottaa.

Uutta organisaatiota alkaa vetää Antti Tukia, joka on työskennellyt Fonectalla eri rooleissa vuodesta 2013. Tukian mukaan myynti- ja asiakkuudenhoitomallin uudistuksen tavoitteena on luoda asiakkaille ja myyntiorganisaatiolle entistä symbioottisempi suhde.

– Monikanavaisuus on totta yhtä lailla ostamisessa kuin myynnissäkin: asiakas asioi myyvän yrityksen kanssa siinä kanavassa ja sellaiseen aikaan, joka on juuri sillä hetkellä sopivin. Perinteinen myyntimalli ei silloin toimi. Meidän on osattava kohdata asiakkaat ostoprosessin eri vaiheissa ja muuntautua asiakkaan kulloiseenkin tarpeeseen, Tukia avaa.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

Hän nostaa esiin yhtenä isona asiana ratkaisukeskeisyyden.

– Asiakaslähtöisyydestä puhuvat kaikki, mutta miten se todellisuudessa toteutuu? Luommeko aitoa arvoa ja tarjoammeko hyötyä jokaisessa kohtaamisessa, vai teemmekö niin kuin on aina tehty? Tietoa, mahdollisuuksia, palveluja ja palveluntarjoajia on verkko pullollaan, ja kuka tahansa voi itse tehdä käytännössä mitä vain. Asiakkaat kuitenkin tarvitsevat luotettavan kumppanin, joka auttaa ratkomaan oman liiketoiminnan haasteita ja kertoo niistä ymmärrettävästi.

Osana uudistusta Fonecta kertoo tekevänsä jatkossa laajoja investointeja esimerkiksi tekoälyyn ja tuovansa maailmalta tuoreimmat digimarkkinoinnin ratkaisut suomalaisyritysten saataville.

– Olemme valtavan hyvin kiinni erilaisissa datapisteissä ja voimme tarjota yksityiskohtaista tietoa esimerkiksi asiakkaan liiketoimintaympäristöstä, kilpailutilanteesta, toimialan Google-hauista tai vaikkapa asiakkaan kotisivujen laadukkuudesta. Pystymme analysoimaan ja näyttämään, miten asiakas menestyy digitaalisessa maailmassa. Tämän tiedon avulla kokoamme asiakkaalle sopivan ratkaisukokonaisuuden, jonka tuloksia voi seurata ajantasaisesti ja ymmärrettävässä muodossa palveluportaalissamme, Tukia jatkaa ja lisää, että jokaisen yrityksen pitäisi nyt panostaa markkinoinnissaan löydettävyyteen.

– Jokainen ostoprosessi lähtee hausta. Jos et löydy missään haussa, et ole olemassa. Silloin ei ole merkitystä, miten hieno liiketila tai makea verkkokauppa sinulla on.