Klassinen backgammon-lauta, joka toimii myös tyylikkäänä tarjottimena, on TAF Studion suunnittelema. Kuva: Mikael Niemi & Chikako Harada
Brändit

Finnish Design Shop lanseeraa ensimmäisen oman mallistonsa: ”Suomalainen muotoilu on perinteisesti ollut funktionaalista, mutta hetkittäin hieman ryppyotsaista”

12.9.2024 12:33
Mikko Perttunen
20-vuotisjuhlaa viettävä verkkokauppa myy yli 300 brändiä yli 180 maahan.

Suomalaisia muotoilubrändejä myyvä Finnish Design Shop lanseeraa 20-vuotisjuhlansa kunniaksi ensimmäisen oman tuotemalliston.

Kyseessä on Pelata pieces -nimellä kulkeva sarja puisia pelejä ja soittimia, jotka on luotu johtavien pohjoismaalaisten suunnittelijoiden kanssa. Malliston tuotteita ovat suunnitelleet Anderssen & Voll, TAF Studio, Kaksikko ja Studio Tolvanen.

Yhtiöstä todetaan, että suomalainen muotoilu on perinteisesti ollut funktionaalista, mutta hetkittäin hieman ryppyotsaista. Uuden malliston tarkoituksena onkin yhdistää ilo ja viihtyminen funktionalisuuteen.

"Google-haut sanalla ”Finnish design” ovat kasvaneet samaa vauhtia oman USA:n kasvumme kanssa."
MAINOS
MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

– Halusimme luoda malliston pelejä ja soittimia, jotka ovat niin hienoja, että niitä kelpaa katsella myös silloin, kun niitä ei käytetä. Esineitä, jotka sopivat monenlaisiin koteihin ja ovat huomion keskipisteenä, mutta toimivat myös funktionaalisina objekteina, Finnish Design Shopin perustaja ja CEO Teemu Kiiski kertoo tiedotteessa.

Vuonna 2004 perustettu Finnish Design Shop myy yli 300 brändin tuotteita yli 180 maahan ja on yksi maailman merkittävimmistä pohjoismaisen muotoilun verkkokaupoista.

Studio Tolvasen suunnittelemassa Metsäpallo-heittopelissä tarkoitus on olla kaatamatta yhtään mäntyä. Kuva: Mikael Niemi & Chikako Harada

– Näiden kahden vuosikymmenen aikana kiinnostus suomalaista muotoilua ja pohjoismaista elämäntapaa kohtaan on koko ajan vain kasvanut maailmalla. Verkkokaupallamme ja sosiaalisen median hyödyntämisellä on ollut tässä iso rooli. En usko, että on sattumaa, että esimerkiksi USA:ssa Google-haut sanalla ”Finnish design” ovat kasvaneet samaa vauhtia oman USA:n kasvumme kanssa, Kiiski toteaa.

– Suomesta tulee edelleen designtuotteita, jotka ovat hyvin kilpailukykyisiä kansainvälisillä markkinoilla, hän lisää.

MAINOS