Brändit

Finlaysonin Mikko Koponen lähtee vetämään bränditalo Manna & Co:ta

Tunnettujen suomalaisbrändien muodostama uusi yhtiö on saanut toimitusjohtajan.
Kuva:
Finlayson
Finlaysonin Mikko Koponen lähtee vetämään bränditalo Manna & Co:ta

Tunnettujen suomalaisten designalan brändien muodostama konserni Manna & Co on saanut historiansa ensimmäisen toimitusjohtajan. Yhtiö vahvistaa LinkedIn-sivullaan, että Finlaysonin toimitusjohtaja Mikko Koponen ottaa bränditalossa vetovastuun.

Manna & Co muodostettiin toukokuussa. Yhtiöön kuuluvat Vallila, Makia, Finlayson ja sen tytäryhtiö Reino & Aino. Lisäksi 20 prosenttia Sastan omistuksesta kuuluu bränditalolle. Kaikki brändit jatkavat erillisinä yhtiöinä, mutta omistus on koottu samaan emoyhtiöön.

Mannan pro-forma-liikevaihto on noin 90 miljoonaa euroa ja käyttökate 14 prosenttia. Konsernissa työskentelee yhteensä noin 350 henkilöä.

Toimitusjohtajaksi valittu Koponen aloitti Finlaysonin toimitusjohtajana viime vuonna, jolloin yhtiö teki vahvan tuloksen koronan siivittämänä. Finlaysonin liikevaihto kasvoi vuodesta 2019 peräti 43 prosentilla.

Koposen mukaan vahvan tuloksen taustalla on etenkin verkkokauppa- ja markkinointipanostukset.

–  Olemme uudistaneet 200-vuotiasta yritystä hartiavoimin, ja työ alkaa näkyä. Olemme jälleen hyvässä asemassa kasvun ja kannattavuuden suhteen. Finlaysonin verkkokaupan liikevaihto kasvoi vuonna 2020 kolminkertaiseksi edellisvuoteen verrattuna, ja yritys kasvatti uusien asiakkaiden osuutta vuodetekstiilien kategoriassa. Vuonna 2019 aloittamamme verkkokaupan uudistus ja aktiivinen markkinointi vauhdittivat kasvuloikkaa. Viime vuoden huhtikuussa alkanut verkkokaupan kasvu huipentui marraskuussa, jolloin kauppa kävi kuusi kertaa vilkkaampana kuin edellisvuonna samaan aikaan, Koponen kertoi viime maaliskuussa.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa