.jpg)
Fazer julkaisi itsenäisyyspäivän aattona Helsingin Sanomien ja Hufvudstadsbladetin kannessa mainoksen ilman logoa ja tuotetta.
Minimalistisessa etusivun printtimainoksessa on ainoastaan Fazerin sinistä väriä ja teksti ”Jaa sininen hetki”.
– Hyvin harvat brändit voivat onnistuneesti tehdä mainoksen ilman tuotetta tai logoa. Vaikka tuotteessa lukee Karl Fazer, suomalaiset tuntevat sen Fazerin Sinisenä sinisen kääreen ansiosta. Siksi voimme muistuttaa ihmisille herkullisesta suklaasta näyttämällä vain värin, kampanjan suunnitelleen SEKin vanhempi luova suunnittelija Adele Enersen taustoittaa tiedotteessa.
Fazerin perustaja Karl Fazer valitsi Fazerin ikonisen sinisen värin aikanaan edustamaan itsenäistä Suomea. Suklaabrändi teki historiaa vuonna 2001, sillä Fazerin Sinisen Pantone 280 C on ensimmäinen Suomessa rekisteröity väri.
Onneksi olkoon vuoden 2025 Kasvukeissit Hetki, Volvo, Bats, Laattapiste-Pukkila ja Locobase! Tutustu uusiin Kasvukeisseihin ja poimi itsellesi vinkit ja opit vaikuttavaan markkinointiin.
Katso Kasvukeissit tästä