Digitaalisuus

Facebookin mainostulot pomppasi rajusti, mutta somejätin kasvu saattaa hidastua

Facebook onnistui tuplaamaan tuloksensa huhti-kesäkuun aikana.
Kuva:
Unsplash/Alexander Shatov
Facebookin mainostulot pomppasi rajusti, mutta somejätin kasvu saattaa hidastua

Yhteisöpalvelu Facebook onnistui kasvattamaan mainostulojaan rajusti huhti-kesäkuun aikana.

Yhtiön osavuosikatsauksen mukaan sen mainostulot oli vuoden toisella kvartaalilla reilut 28 miljardia dollaria eli vajaat 24 miljardia euroa, kun taas viime vuoden vertailuajankohdan mainostulot oli reilut 18 miljardia dollaria. Mainostuloissa tapahtui kasvua vuodessa peräti 56 prosenttia.

Mainostulojen kasvun myötä yhtiön tulos tuplaantui. Vuosi sitten viivan alle jäi 5,2 miljardia dollaria, kun taas nyt tulos oli 10,4 miljardia dollaria.

– Meillä oli vahva kvartaali, ja me jatkamme työtä bisneksen kasvun eteen sekä ihmisten yhdistämiseksi, Facebookin toimitusjohtaja Mark Zuckerberg kommentoi tiedotteessa.

Vahvasta tuloksesta huolimatta Facebook myönsi, että yhtiön kasvu saattaa hidastua. Syitä ovat yksityisyydensuojaan liittyvät lakisäädökset sekä Applen tuleva ohjelmistopäivitys, joilla molemmilla on vaikutusta mainosten kohdentamiseen Facebookissa.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa