Brändit

Digimarkkinoinnin supertähti Gary Vee sijoitti suomalaiseen startupiin

ArcticStartup keräsi uuden rahoituskierroksen ja sai mukaansa nimekkäitä sijoittajia.
Kuva:
ArcticStartup
Digimarkkinoinnin supertähti Gary Vee sijoitti suomalaiseen startupiin

Pohjoismaisten startup-yritysten toiminnasta raportoiva ArcticStartup on kerännyt uuden rahoituskierroksen, johon osallistui kovan luokan nimiä.

Heihin lukeutuu muun muassa markkinointimaailman supertähti Gary Vaynerchuk, joka tunnetaan paremmin nimellä Gary Vee. Vee on digimarkkinoinnin erikoisosaaja, joka toimii yrittäjänä ja sosiaalisen median vaikuttajana. Esimerkiksi Twitterissä Veellä on yli kolme miljoonaa seuraajaa. Hän on perustanut holding-yhtiö VaynerX:n, jonka toimistoihin kuuluu muun muassa mediayhtiö VaynerMedia.

Vee on sijoittanut suomalaiseen ArticStartupiin aiemminkin. Kyseessä on toistaiseksi ainoa pohjoismainen yritys, johon Vee on sijoittanut.

– Yhteisten vuosiemme aikana muodostunut ystävyyteni Janin (ArcticStartupin hallituksen puheenjohtaja Jan Ameri) ja ArcticStartupin kanssa on erityinen, ja vaikka olenkin juuri nyt kiireinen omien yritysteni ja NFT-projektini sekä oman VeeCon-konferenssini kanssa  enkä etsi uusia startup-sijoituskohteita aktiivisesti, olen erittäin kiinnostunut tekemään yhteistyötä pohjoismaisten brändien kanssa, Vee sanoo tiedotteessa.

Veen lisäksi sijoittajiin kuuluvat muun muassa Headline VC -sijoitusyhtiössä sijoittajana toimiva Markus Räikkönen, Woltin perustajajäsen Elias Aalto ja Kaslink-brändin Fazerille isolla summalla myynyt Juha-Petteri Kukkonen.

Arctic15-livetapahtumat tekevät paluun kesäkuussa. Kuva: ArcticStartup

ArcticStartupin toimintaan kuuluu muun muassa tapahtumien järjestäminen. Pandemia-aikana yritys on pitänyt tapahtumia verkossa, mutta nyt katse on taas livetapahtumissa. Startup-yrityksiin ja niiden kasvun tukemiseen keskittyvä Arctic15 tekee kesäkuussa paluun livetapahtumana kolmen vuoden tauon jälkeen.

– Viimeiset kaksi vuotta järjestimme tapahtumia verkossa, ja saimme niistä erinomaista palautetta. Nyt tuntuu kuitenkin siltä, että ihmiset todella kaipaavat livetapahtumia. Hybridimallia eli sekä live- että virtuaalielementtejä hyödyntävät tapahtumat säilyvät varmasti osana arkipäivää, mutta me olemme päättäneet järjestää tapahtumamme kokonaan livenä, Ameri kertoo.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa