Luovuus

Dentsulla johtotehtävissä työskennellyt Jenni Lieto vaihtaa Sanomalle

Lieto vahvistaa Sanoman B2B-markkinointipalveluja.
Kuva:
Sanoma
Dentsulla johtotehtävissä työskennellyt Jenni Lieto vaihtaa Sanomalle

Mediatalo Sanoma kertoo vahvistaneensa B2B-markkinointipalveluosastoaan palkkaamalla Jenni Liedon. Hänet on nimitetty vahvistamaan strategisten sisältöpalveluiden ja -tuotteiden kehitystä ja tarjoamaa.

Lieto on ansioitunut markkinointialan ammattilainen, joka työskenteli viimeksi markkinointiviestintätoimisto Dentsulla sisältö- ja strategiajohtajana. Hän vastasi muun muassa sisältömarkkinointitoimisto John Brown Median Suomen-toiminnasta. Lieto on ollut luomassa monille erilaisille kohderyhmille – niin B2B- kuin B2C-puolella – datajohdettuja sisältömarkkinointiohjelmia, jotka on palkittu kansainvälisesti muun muassa tuloksellisuudestaan ja strategisuudestaan.

– Olen tehnyt sisältöjä maailman vaativimmille kohderyhmille: teini-ikäisille tytöille ja kansainvälisille bisnespäättäjille. Onnistumisen eväät ovat samat - olennaista on kohderyhmälle merkityksellinen, oivaltava sisältö. Sillä taataan, että markkinointipanokset johtavat oikeanlaisiin liiketoimintavaikutuksiin, Lieto sanoo tiedotteessa.

Lieto on auttanut urallaan monia kansainvälisiä ja kotimaisia yrityksiä tehden heille ajatusjohtajuutta, tunnettuutta ja liiketoiminnan kasvua tukevia sisältöohjelmia.

– Yrityksillä on oltava merkitys ja tehtävä maailmassa, ja siitä on myös kerrottava. Osaamiseni ydintä on auttaa yrityksiä kirkastamaan, mistä niiden kannattaa puhua, kenelle ja miksi.

Lieto on taustaltaan journalisti. Hän on toiminut muun muassa Trendin ja Demin päätoimittajana. Lieto sanoo, että hänen toimittajataustastaan on ollut iso hyöty etenkin ajatusjohtajuuden luomisessa.

– Niin huvittavalta kuin se kuulostaakin, ajatusjohtajuuden rakentaminen vaatii ennen kaikkea ajattelua. Viitekehykset ja mallinnukset ovat hyviä työvälineitä markkinointi- ja brändistrategioiden luomisessa, mutta viestin ydin löytyy kuitenkin aina ihmisaivoista, ei työkalusta. Tässä työssä journalistinen osaaminen ja ajattelu on alihyödynnetty voimavara. Sen vuoksi olen niin innoissani liittyessäni Sanoman tiimiin, hän päättää.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa