Veikkaus
Digitaalisuus

Craneworks toimittaa Veikkauksen uudelle kasinolle digitaalisen elämystenhallintajärjestelmän, jonka avulla hallinnoidaan moniaistillisia kokemuksia

19.8.2021 12:40
Toni Rajamäki
Digitaalista näyttöviestintää tarjoavan yrityksen toteutus on ennennäkemätön.

Veikkaus on päättänyt panostaa uuteen kasinoonsa isosti luodakseen täysin poikkeuksellisen asiakaskokemuksen. Rahapeliyhtiö valitsi kilpailutuksen kautta yhteistyökumppanikseen Craneworksin, joka toimittaa Veikaukselle ennennäkemättömän digitaalisen toteutuksen.

Suomalaisen digital signage -järjestelmien toimittajan Craneworksin tiedotteen mukaan yhtiö toimittaa Tampereen kansiareenalle nousevaan kasinoon digitaalisen elämystenhallintajärjestelmän, jonka avulla asiakkaille luodaan moniaistillisia kokemuksia. Järjestelmällä kontrolloidaan videoita, valoa, ääniä ja tuoksuja, jotka muuttuvat reaaliajassa areenan ja kasinon tapahtumien mukaan.

Craneworks toimittaa järjestelmän yhteistyössä sisaryrityksensä Doohlabsin kanssa.

– Tämä on hieno esimerkki siitä, kuinka älykkäillä ohjelmistoilla pystytään luomaan uudenlaisia ​​kokemuksia fyysisissä tiloissa. Tulevina vuosina tulemme näkemään paljon mielenkiintoisia sovelluksia reaaliaikaiseen, dataohjautuvaan kokemusten hallintaan, sanoo Doohlabsin toimitusjohtaja Janne Lohvansuu tiedotteessa.

– Olemme erittäin ylpeitä siitä, että meidät on valittu auttamaan Veikkausta luomaan vastuullisia maailmanluokan kokemuksia Tampereen kasinossa. Tämä on toimeksianto, joka asettaa riman korkealle tulevaisuuden kokemustenhallinnassa, kertoo Craneworksin toimitusjohtaja Sami Käyhkö.

Vielä valmistusvaiheessa olevan Tampereen kansiareenan viralliseksi nimeksi tuli Uros Live. Areenan nimi aiheutti julkaisuvaiheessa ison kohun, sillä se koettiin sukupuolinetraalin kielenkäytön kannalta ongelmalliseksi. Uros joutui vakuutella, ettei areenan nimeämisessä ollut kyse sukupuoleen liittyvistä asioista. Uros-nimi tulee sanoista universal, roaming ja solutions.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)