Clear Channel
Mainonta

Clear Channelin kauppakeskusmedian verkostoon merkittävä lisäys – “Tarjoaa mainostajille erinomaisen mahdollisuuden tavoittaa ostovoimaiset kuluttajat”

10.3.2022 9:35
Toni Rajamäki
Ulkomainosyhtiö vastaa Espooseen avattavan Lippulaiva-kauppakeskuksen ulkomainonnan tarjoamisesta.

Ulkomainosyhtiö Clear Channel saa vastuulleen ison asiakkuuden, kun yhtiö valittiin vastaamaan huhtikuussa Espooseen avattavan Lippulaiva-kauppakeskuksen ulkomainonnan tarjoamisesta. Clear Channelilta vahvistetaan MarkkinointiUutisille, että uusi sopimus on yhtiölle taloudellisesti merkittävä.

Clear Channelin kauppakeskusmedian verkostoon kuuluu nyt 45 kauppakeskusta 22 eri paikkakunnalla. Lippulaiva-sopimus on osa Cityconin ja Clear Channelin välistä yhteistyösopimusta.

Clear Channelin ohella Lippulaivassa toimii Ocean Outdoor Finland, joka teki muutama kuukausi sitten yhteistyösopimuksen Cityconin kanssa. Sopimuksen myötä Ocean Outdoor Finlandin verkostoon liittyi myös lahtelainen Kauppakeskus Trio.

Lippulaiva sijaitsee Espoonlahdessa vauraalla ja nopeasti kasvavalla alueella. Kaupunkikeskuksen vaikutusalue on merkittävä: viiden minuutin matkan päässä asuu 58 800 ihmistä ja 15 minuutin matkan päässä 91 800 ihmistä. Keskukseen odotetaan jopa kahdeksaa miljoonaa kävijää vuodessa.

– Olen erittäin iloinen saadessamme Lippulaivan osaksi verkostoamme. Loistavan sijaintinsa vuoksi Lippulaiva tarjoaa mainostajille erinomaisen mahdollisuuden tavoittaa Espoon ja Kirkkonummen ostovoimaiset kuluttajat. Viereistä Länsiväylää pitkin kulkee 30 000 ajoneuvoa vuorokaudessa, ja jo vuonna 2023 metroliikenteen myötä lippulaivaan odotetaan kahdeksaa miljoonaa kävijää vuodessa. Me palvelemme mainostajia tuomalla Lippulaivaan upeat mediapinnat – peräti 11 kaksipuoleista digitaalista näyttöä ja kaksi isoa Shopping Wall -näyttöä, Clear Channelin myyntijohtaja Ville Bergman kertoo tiedotteessa.

Lippulaivassa on yli 100 liikettä, joten palvelutarjonta on monipuolinen.

– Modernit kauppakeskukset suunnitellaan kohtaamisten ja elämyksellisyyden ehdoilla. Keskuksissa viihdytään ostosten ja oheispalvelujen parissa pitkiäkin aikoja, ja siksi myös kauppakeskusmedian tavoittavuus on erinomainen. Uskon, että yhdessä mainostajien kanssa tulemme toteuttamaan Lippulaivaan kiinnostavia ja houkuttelevia mainosmedian sisältöjä, Bergman jatkaa.

Lippulaiva on poikkeuksellinen kauppakeskus etenkin ympäristöasioiden näkökulmasta, sillä rakennuksen alla on Euroopan suurin kaupallisen rakennuksen maalämpö- ja viilennyslaitos, joka tuottaa lähes kaiken kauppakeskuksen vaatiman lämmitys- ja viilennysenergian hiilivapaasti. Keskuksen käyttösähkö tuotetaan katolle ja seinustoille asennettavin aurinkopaneelein. Clear Channel on sitoutunut Lippulaivan ympäristötavoitteisiin.

– Uusinta teknologiaa hyödyntävät mainosnäyttömme ovat energiataloudellisia ja pitkäikäisiä – esimerkiksi suurien seinänäyttöjen LED-komponenttien laskennallinen elinkaari on yli 100 000 tuntia, mikä vastaa yli 10 vuoden jatkuvaa käyttöä. Laitteet myös sammutetaan yöajaksi ja ne ohjelmoidaan toimimaan mahdollisimman energiatehokkaasti, Bergman kertoo.

Juttua muokattu 11. maaliskuuta 2022 kello 11.29: Lisätty maininta Ocean Outdoor Finlandin ja Cityconin aiemmin tekemästä sopimuksesta.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)