Mainonta

Citymarketeiden ostoskärryissä röhkii Pipsa Possu – kärryjen vapautumista odotettu jopa 20 minuuttia

30.4.2025 13:43
Mikko Perttunen
Digitaalisen palvelun on tärkeää tavoittaa kuluttajat myös keskellä oikeaa arkea.

Lapsiperheille suunnattujen auto-ostoskärryjen ohjaamossa kuuluu viidessä Citymarketissa iloinen röhkinä ja haukunta.

Osana Keskon ja Storytelin kumppanuuskokonaisuutta Kirkkonummen, Tammiston, Turun Länsikeskuksen, Turun Kupittaan ja Tampereen Linnainmaan Citymarketeihin on tuotu kaksi Storytel-autoiksi brändättyä autokärryä, joissa kyydissä olevan lapsen on mahdollista kuunnella Pipsa Possua tai Ryhmä Hauta.

– Halusimme löytää tavan kohdata kuluttajat arjessa. Koska tuotteemme on täysin digitaalinen, on tärkeää jatkuvasti miettiä kohtaamispisteitä oikeaan maailmaan, Storytelin PR- ja tapahtumapäällikkö Noora Kunttu kertoo.

Kunttu muistuttaa, että esimerkiksi kirjamessut on yksi tapa kohdata kuluttajia, mutta ne eivät toisaalta ole osa ihmisten arkea, jonka askareisiin äänikirjat tänä päivänä yhä useammin kuuluvat.

MAINOS

– Idea syntyi meillä sisäisesti kaupallisen tiimin kesken, kun tajusimme, että ruokakauppa on arjen kohtaamispaikkana täydellinen. Kesko lähti mukavan avoimesti ja ilahduttavan innolla pohtimaan kanssamme mahdollisuuksia toteuttaa Storytel-autoksi brändätyt autokärryt varsinkin, kun mitään tämäntyyppistä ei ole aiemmin tehty, Kunttu toteaa.

Autokärryjen lisäksi Storytel on toteuttanut retail-mediakokonaisuuden, jossa on hyödynnetty muun muassa kauppojen digitaalisia mainospaikkoja sekä K-ruoka-medioita. Autokärryt näkyvät myös vaikuttajakampanjassa ja Storytelin omissa sosiaalisen median kanavissa.

Kunttu muistuttaa, että lapsiperheet on yksi Storytelin tärkeistä kohderyhmistä, ja kärrytempaus onkin ajateltu nimenomaan lapsiperheiden näkökulmasta. Jo aiemmin Storytel on kiertänyt kolmena kesänä Suomea vastaavilla oransseilla kuulokkeilla varustetun auton kanssa.

Autokärrykampanja on saanut Kuntun mukaan innostunutta palautetta:

– Olemme saaneet muun muassa terveisiä, että Storytel-autokärryn vapautumista on odotettu jopa 20 minuuttia, hän kertoo.

Kampanja jatkuu näillä näkymin kesäkuun puoleenväliin saakka. Laajennustoivetakin on jo tullut.

– Aika näyttää, mitä muuta voidaan keksiä, Kunttu sanoo.

MAINOS