Christina Forsgård viime vuoden Finnish Comms Awardsissa, jossa hän sai Vuoden Timantti -palkinnon. Kuva: Mikko Perttunen
Viestintä

Christina Forsgård Finnish Comms Awardsin päätuomariksi – kilpailun kategoriat ja tuomarointi uudistuvat

10.6.2025 15:01
Mikko Perttunen
Forsgård tunnetaan suomalaisen viestintäalan pioneerina.

Viestintäkilpailu Finnish Comms Awardsin päätuomariksi on valittu Netprofilen perustaja Christina Forsgård, jonka ideasta kilpailu on aikanaan saanut alkunsa.

Lue myös: 🔍 Kaksi palkittua viestintäkonsulttia haluaa tehdä työllään hyvää, mutta muuttuva maailma haastaa heitä: “Tiktok on jo geopoliittinen sodankäynnin väline”

Erityisesti kriisiviestintään, kyberuhkien hallintaan ja strategiseen viestintään keskittyvää Forsgårdia pidetään suomalaisen viestintäalan pioneerina. Hänet tunnetaan myös aktiivisesta roolistaan viestintäalan globaalissa kehityksessä, ja Forsgård on viestinnän kansainvälisen kattojärjestön ICCO:n eettinen puheenjohtaja.

– Finnish Comms Awards on ainutlaatuinen siinä, että se tuo esiin viestintätoimistojen strategisia palveluja. Kyse ei ole vain kampanjoista, vaan strategisesta neuvonnasta, konsultoinnista ja valmentamisesta, joiden vaikutus ulottuu syvälle asiakkaan liiketoimintaan ja maineen rakentamiseen, Forsgård toteaa tiedotteessa.

Tänä vuonna Finnish Comms Awardsiin tulee uusia kategorioita.

MAINOS

Tuomariston työskentelyä Christinan kanssa ohjaavat kilpailun sääntötuomarit Tiina Hosiokoski SEK:lta ja Santtu Parkkonen Mellakka Helsingiltä. Kilpailun tuomariston valitsee vuosittain kilpailun ohjausryhmä, Marketing Finlandin Viestintätoimistojen hallitus.

Tänä vuonna Finnish Comms Awardsiin tulee uusia kategorioita, joissa strateginen osaaminen ja viestinnän luovat toteutukset nostetaan aiempaa laajemmin esiin

Uudistetun pääkategoria 1:n kategorioissa palkitaan töitä, joissa viestintätoimisto on toiminut asiakkaan strategisena kumppanina: neuvonut, suunnitellut ja valmentanut heitä liiketoiminnan kannalta merkityksellisiin peliliikkeisiin.

Pääkategoria 2:n kategorioissa palkitaan töitä, joissa on taitavasti tai luovalla tavalla hyödynnetty viestinnän eri kanavia sekä luotu viestinnällisesti johdettuja kampanjoita.

Myös kilpailutöiden tuomarointia suoraviivaistetaan. Tänä vuonna pääkategoria 2:n töitä ei pitchata, vaan tuomaristo valitsee kategorioiden voittajat yhdessä tuomaristokokouksessa finalistien joukosta. Pääkategoria 1:n voittajat valitaan edelleen tuomarointipäivässä, jossa finalistit pitchaavat työt tuomaristolle.

Finnish Comms Awards -palkintogaala järjestetään 6. marraskuuta.

Lue myös: 🔍 Useat viestintätoimistot eivät ottaneet osaa Finnish Comms Awardsiin – MU kysyi syytä, ja näin toimistot vastasivat: ”Kilpailun uskottavuus horjunut”

Lue myös: 🔍 Näin Finnish Comms Awardsin järjestäjä vastaa viestintätoimistojen esittämään kritiikkiin: ”Kaikki toimistot eivät ehkä kertoneet todellista syytä olla osallistumatta"

MAINOS