Brändit

Cannesissa keskusteltiin brändiluottamuksesta: "Sano mitä teet ja tee mitä sanot"

30.6.2025 8:00
Teemu Ilola
Brändiluottamus syntyy johdonmukaisuudesta ja asiakkaiden ymmärtämisestä, kertoivat Mastercardin ja Mattelin johtajat Cannes Lions -festivaaleilla. Tekoäly tarjoaa molemmille yrityksille uusia työkaluja brändin rakentamiseen.

Mastercardin markkinointijohtaja Raja Rajamannar ja Mattelin brändijohtaja Lisa McKnight jakoivat näkemyksiään brändin ja luottamuksen rakentamisesta Cannes Lions -festivaalin Let Go To Grow: Secrets To Building Brand Trust -sessiossa. Molemmat korostivat johdonmukaisuuden merkitystä luottamuksen rakentamisessa.

Rajamannar painotti erityisesti nuorempien sukupolvien ymmärtämisen tärkeyttä.

– Nuorempaa yleisöä puhutellessa sinun täytyy ymmärtää, mistä asioista he välittävät, hän totesi.

MAINOS

– Asiakkaita on kohdattava siellä, missä he ovat, hän muistutti.

McKnight korosti samaa periaatetta toisin sanoin:

– Brändiluottamus rakentuu siten, että sanot mitä aiot tehdä ja sitten toteutat sen johdonmukaisesti.

– Mattelin kohdalla tämä tarkoittaa esimerkiksi sitä, että Barbie-brändin lupaukset toteutuvat kaikissa kosketuspisteissä asiakkaan kanssa.

Tekoäly on tuomassa uusia mahdollisuuksia molempien yritysten brändisuunnitteluun.

McKnight kertoi, että Mattelilla tekoälyä käytetään apuna muun muass visuaaliseen suunnitteluun Barbie-tiimille.

Mastercard puolestaan hyödyntää tekoälyä innovatiivisella tavalla: yritys auttaa yhteistyöpankkejaan suunnittelemaan kortteja niin, että tekoälyn avulla luodut kortit ovat automaattisesti Mastercardin brändiohjeiden mukaisia.

MAINOS