Mastercardin markkinointijohtaja Raja Rajamannar ja Mattelin brändijohtaja Lisa McKnight jakoivat näkemyksiään brändin ja luottamuksen rakentamisesta Cannes Lions -festivaalin Let Go To Grow: Secrets To Building Brand Trust -sessiossa. Molemmat korostivat johdonmukaisuuden merkitystä luottamuksen rakentamisessa.
Rajamannar painotti erityisesti nuorempien sukupolvien ymmärtämisen tärkeyttä.
– Nuorempaa yleisöä puhutellessa sinun täytyy ymmärtää, mistä asioista he välittävät, hän totesi.
– Asiakkaita on kohdattava siellä, missä he ovat, hän muistutti.
McKnight korosti samaa periaatetta toisin sanoin:
– Brändiluottamus rakentuu siten, että sanot mitä aiot tehdä ja sitten toteutat sen johdonmukaisesti.
– Mattelin kohdalla tämä tarkoittaa esimerkiksi sitä, että Barbie-brändin lupaukset toteutuvat kaikissa kosketuspisteissä asiakkaan kanssa.
Tekoäly on tuomassa uusia mahdollisuuksia molempien yritysten brändisuunnitteluun.
McKnight kertoi, että Mattelilla tekoälyä käytetään apuna muun muass visuaaliseen suunnitteluun Barbie-tiimille.
Mastercard puolestaan hyödyntää tekoälyä innovatiivisella tavalla: yritys auttaa yhteistyöpankkejaan suunnittelemaan kortteja niin, että tekoälyn avulla luodut kortit ovat automaattisesti Mastercardin brändiohjeiden mukaisia.