Inurba Mobility on voittanut yhdessä Bauer Media Outdoorin kanssa pääkaupunkiseudun kaupunkipyöräjärjestelmän kilpailutuksen. Yritykset toivat yhteistyössä kaupunkipyörät Helsinkiin yli kymmenen vuotta sitten. Tuolloin Bauer Media Outdoor tunnettiin Clear Channelina.
Lue myös: Clear Channel on nyt Bauer Media Outdoor
Inurba Mobility jatkaa järjestelmän operointia ja Bauer Media Outdoor huolehtii mainos- ja sponsorirahoituksesta. Uuden järjestelmän on tarkoitus käynnistyä aikaisintaan seuraavalle kaupunkipyöräkaudelle 2026.
Palvelun sponsori on viimeisten kymmenen vuoden ajan ollut Alepa, ja Alepa-fillarit onkin ollut tunnistettava näky Helsingin kaupunkikuvassa.
Uusi kaupunkipyöräjärjestelmä on yhtenäinen kaikille mukaan tuleville pääkaupunkiseudun kunnille. Kiinnostuksensa liittyä mukaan järjestelmään ovat ilmaisseet Helsinki, Espoo, Vantaa, Kauniainen, Kerava, Sipoo ja Siuntio. Järjestelmä voi sisältää myös sähköpyöriä.
Bauer Media Outdoor tarjoaa myös jatkossa mahdollisuuden kaupallistaa pääkaupunkiseudun kattavan kaupunkipyöräjärjestelmän. Sponsorointiin sisältyy muun muassa polkupyörien ja pyöräasemien sekä huolto- ja siirtoajoneuvojen brändäys sekä näkyvyys palvelun verkkosivuilla ja sovelluksessa.
Kaupunkipyöräjärjestelmän kilpailutuksesta on tehty valitus markkinaoikeuteen, mikä saattaa vaikuttaa hankinnan etenemiseen ja aikatauluihin. Valitus ei kohdistu Bauer Media Outdooriin tai Inurba Mobilityyn, vaan se on osoitettu hankintayksiköille eli kaupungeille.