Katriina Salonen (vas.) jää vanhempainvapaalle, ja Asennemediassa aloittavat Oona Alajärvi ja Sanna Rousi. Kuva: Asennemedia
Toimistot

Asennemedialle uusi operatiivinen johtaja Trootilta ja uusi asiakkuuspäällikkö Hartwallilta

18.4.2024 8:21
Mikko Perttunen
"Tehtäväni on kirkastaa talon olemassa olevaa osaamista ja löytää palveluille uusia muotoja."

Vaikuttajamarkkinointitoimisto Asennemedia on nimittänyt operatiivisen johtajansa Katriina Salosen vanhempainvapaan ajaksi yrityksen operatiiviseksi johtajaksi Sanna Rousin.

Rousi on johtanut vaikuttajamarkkinointitoimisto Trootia kuuden vuoden ajan. Uudet ilmiöt ja nuorten aikuisten osallistaminen ovat Rousille tuttuja myös yhtenä Vesiurheilukeskus Laguunin perustajista.

Salonen korostoaakin, että koska sosiaalinen media tavoittaa noin 90 prosenttia nuorista millenniaaleista ja Z-sukupolvesta, esimerkiksi vaikuttajien hyödyntäminen on vakiintunut osaksi yhä useampien yritysten markkinointistrategiaa.

– Viime aikoina markkinoinnissa paljon puhututtaneet uudet evästekäytännöt, mainonnan vaikeutunut mittaaminen ja kohdentaminen sekä sisällöntuotannon kalliit kustannukset ovat osaltaan ohjanneet investointeja vaikuttajamarkkinoinnin pariin, Salonen arvioi tiedotteessa.

– Tehtäväni on kirkastaa talon olemassa olevaa osaamista ja löytää palveluille uusia muotoja. Asennemedialla on täysin poikkeuksellinen ymmärrys vaikuttajakentästä kohta kymmenen vuoden kokemuksella. Jatkuvan vaikuttajadialogin myötä täällä on myös paras tieto ja tuntuma siitä, mihin suuntaan vaikuttajakenttä kehittyy, mikä toimii ja tuottaa tuloksia, Rousi lisää.

Rousin lisäksi Asennemedian tiimi täydentyy myös uudella asiakkuuspäälliköllä, Oona Alajärvellä. Huhtikuussa aloittanut Alajärvi tuntee yrityksen jo harjoitteluajoiltaan kesältä 2021. Asennemedialle Alajärvi palaa Hartwallin brändimarkkinoinnista. Hän on uransa aikana toiminut myös Mimmit Sijoittaa -yhteisön tapahtumatuottajana.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)