
Aikakausmedian järjestämä uusi Vuoden printtimainos -kisa palkitsee Suomen vaikuttavinta mainontaa painetuissa lehdissä.
Palkintoja jaetaan kahdessa sarjassa. Yhteiskunnalliseen sarjaan ilmoitetaan voittoa tavoittelemattomat ja yhteiskunnalliset mainokset ja yleiseen sarjaan muut, kuten kaupalliset tuote- ja brändimainokset.
Aiemmin parhaita aikakauslehtimainoksia on palkittu osana Aikakausmedian järjestämää Editkilpailua. Loppuvuodesta 2025 mainoskisa eriytettiin omaksi kilpailukseen ja sitä laajennettiin koskemaan aikakauslehtimainonnan lisäksi myös sanomalehdissä julkaistua mainontaa.
Aikakauslehtimainonnan tietopankki 2025 -tutkimus kertoo, että printtimainonnalla on edelleen suuri merkitys. Mainosten huomioarvo painetuissa aikakauslehdissä on tutkimuksen mukaan noussut. Koko sivun mainoksen huomaa peräti 69 prosenttia lukijoista.
– Loistavalta printtimainokselta vaaditaan paljon: sen on pysäytettävä heti mutta tarjottava ajatuksenruokaa myös sen ääreen pysähtyvälle. Vaativan klassikkolajin osaajat ansaitsevat ehdottomasti oman kilpailunsa, kilpailusta vastaava Aikakausmedian markkinointipäällikkö Outi Itävuo kertoo tiedotteessa.
Vuoden printtimainos -kilpailuun voi osallistua yksittäisellä printtimainoksella tai useamman mainoksen kampanjalla. Mainoksen tai mainosten on oltava julkaistu jossakin suomalaisessa aikakaus- tai sanomalehdessä vuoden 2025 aikana. Arviointikriteerinä on onnistunut luova toteutus.
Ilmoittautuminen kilpailuun päättyy 13. tammikuuta.
Voittajat valitsee Aikakausmedian nimittämä mainonnan ja markkinoinnin ammattilaisista koostuva tuomaristo. Parhaat palkitaan Wanhassa Satamassa järjestettävässä Editgaalassa toukokuussa.
Onneksi olkoon vuoden 2025 Kasvukeissit Hetki, Volvo, Bats, Laattapiste-Pukkila ja Locobase! Tutustu uusiin Kasvukeisseihin ja poimi itsellesi vinkit ja opit vaikuttavaan markkinointiin.
Katso Kasvukeissit tästä