Unsplash/Jacek Dylag
Toimistot

TBWA\Helsingin vastaava luova johtaja Mikko Pietilä Eurobestin tuomaristoon

4.11.2021 9:00
Toni Rajamäki
Finalistit ja voittajat julkistetaan joulukuussa.

Euroopan parhaita markkinointikampanjoita palkitsevan Eurobestin tuomaristossa istuu tänä vuonna yksi suomalaisnimi, Mikko Pietilä. Hän on ollut urallaan mukana monissa menestystöissä, kuten Burger Kingin Love Conquers All -kampanjassa, joka voitti viime vuonna pronssia Eurobestissä.

Pietilä toimii tämän vuoden Eurobestissä tuomarina Brand Experience & Activation, Creative eCommerce -sarjassa. Mukana on yhteensä 101 tuomaria 22 eri maasta.

Pietilä työskentelee TBWA\Helsingin vastaavana luovana johtajana. Hän on työskennellyt urallaan lukuisten tunnettujen brändien parissa, kuten Nokian, Nissanin ja Burger Kingin. Pietilä on myös saanut useaan otteeseen kansainvälistä tunnustusta, sillä palkintokaappiin on tullut täytettä Eurobestin lisäksi muun muassa Cannes Lionsista ja One Show’sta.

Eurobest-kilpailun finalistit julkistetaan 1. joulukuuta. Kulta-, hopea- ja pronssimitalit jaetaan 13. joulukuuta ja Grand Prix't sekä erikoispalkinnot 15. joulukuuta.

Eurobest-kilpailun järjestää Cannes Lions -organisaatio.

– Cannes Lions -organisaation kilpailujen tuomaroinnissa on aina etuoikeutetussa asemassa, kun pääsee syväluotaamaan muiden alan huippujen kanssa alkukauden kovimmat duunit. Tuomaristossa istuessa saa esimakua brändien liikehdinnästä tulevana vuonna ja pääsee näkemään mihin suuntaan luova työ on menossa. Onneksi digitaalinen tuomarointikokemuskin alkaa olla jo sillä tasolla, että työn voi tehdä hyvin, eikä itse prosessi vie liikaa huomiota ja energiaa töiden katsomiselta. Mielenkiintoista on nähdä myös, minkälaista on Suomen edustus tänä vuonna, Pietilä kommentoi Marketing Finlandin verkkosivulla.

Kilpailun tuomaristoon voi tutustua tästä.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)