Maailman laajimman markkinoinnin tehokkuutta mittaavan kilpailun Effie Awardsin Suomen-kisan tuomaristo on julkistettu. Effie Awards Finland 2021 -kilpailussa on kaksi erillistä tuomaristoa, joista toinen ryhmä tekee valintansa ensimmäisellä kierroksella ja toinen ryhmä toisella kierroksella. Ensimmäisen kierroksen tuomaristo valitsee finalistit, ja toisen kierroksen tuomaristo valitsee voittajat.
Suomen-kilpailun päätuomarina toimii bränditoimisto SEKin luova johtaja Suvi Lähde, jonka tuomaripestistä kerrottiin jo aiemmin tänä vuonna. Hän on mukana tuomaroimassa molemmilla kierroksilla.
Ensimmäisen kierroksen tuomaristokokoontuminen on 25. marraskuuta ja toisen kierroksen 14. joulukuuta. Bob the Robotin toimitusjohtajan Miska Rajasuon johtama ohjausryhmä vahvistaa finalistit ja voittajat tuomariston ehdotuksen perusteella. Varsinainen kilpailu on edessä 10. helmikuuta.
Suomessa kilpailun järjestää Marketing Finland Oy. Pääyhteistyökumppanina toimii Sanoma Media Finland.
Suvi Lähde, Executive Creative Director, SEK
Anna Salmi, SVP brand, communications and sustainability, Posti Group Oyj
Ilkka Ruotsalainen, Creative Strategist, IVALO Creative Agency
Jani Engberg, CSO, Partner, Republic
Joanna Viileinen, Markkinointi-ja viestintäpäällikkö, Rototec
Johanna Jäkälä, CCO, Kaupallinen johtaja, VR
Johanna Varis, Marketing Manager, Abloy Oy
Lasse Nikkari, Päällikkö, formaatit & brändiviihde, Sanoma Media Finland
Leena Koskinen, Markkinointiarkkitehti, Head of People & Culture, ToinenPHD
Minna Utriainen, Business Development Director, Avidly Oyj
Mirva Kaitila, Producer, Head of client services, Bond creative agency
Netta Alaranta, Head of accounts, Drama Queen
Olessia Kozlova, Marketing Manager, Matkahuolto
Ossi Honkanen, Creative Director, hasan & partners
Paula Hernetkoski, Director, Strategic Sales Development, B2B, Sanoma Media Finland
Pekka Tola, SVP, Global Brand and Marketing, Valio Oy
Reetta Wallen, Senior Creative, Bob the Robot
Tapu Haro, Creative director, Sherpa
Tarja Autio, Markkinoinnin lehtori, Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
Tarja Malinen, Head of marketing and communication, Luhta sportswear company
Niina Uotila, Client Director at Vapa Media
Suvi Lähde, Executive Creative Director, SEK
Anna-Riikka Hovi-Taunila, Asiakaskokemusjohtaja, Terveystalo
Anu Rintala, Brändijohtaja, Finnair
Jami Pankakari, Head of Digital Strategy, Mediabrands Finland
Jani Leppänen, Strategist & Managing partner, 358, Future Affairs
Jotti Taival, Creative Director, Kauas Creative
Jukka Veteläinen, Head of Strategy & Insight, dentsu
Kati Saarela, Marketing Director, Schibsted Suomi
Karri Ahonen, Johtaja, Sanoma Media Finland
Kimi Issakainen, Creative Director, SEK
Perttu Partanen, Chief marketing officer, Puuilo
Laura Paikkari, Creative Director, TBWA\Helsinki
Mats Nyström, Markkinointijohtaja, Food Folk Suomi Oy / McDonald's Finland
Mika Hyötyläinen, Vice president, marketing communications, Neste
Pasi Lindqvist, Copywriter, N2 Creative
Pia Dahlman, Chief Executive Officer, Folk Finland Oy
Reija Laaksonen, Vice president, head of global marketing, Nokian Tyres Plc
Riikka Järvinen, Chief marketing strategist, Nordea
Salla Erkkilä, Strategist, Client Lead, Dagmar
Samuli Cantell, Global Creative Director & Founder, Adventure Club
Ville Ohtonen, Vastaava luova johtaja, Bob the Robot