MarkkinointiKollektiivi
Luovuus

Tämä nelikko keksi parhaan kampanjaidean Koitos-mainoskilpailussa – voittajatyö julkaistaan helmikuussa

22.11.2021 9:55
Toni Rajamäki
Parhaasta ideasta vastasivat Reetta Nisula, Oona Torniainen, Riku Jussila ja Ale Lauraéus.

Kärkimedian ja MarkkinointiUutisia julkaisevan MarkkinointiKollektiivin toistamiseen järjestämän Koitos-mainoskilpailun voitti tänä vuonna nelikko, johon kuuluivat Reetta Nisula (ABB), Oona Torniainen (Kärkimedia), Riku Jussila (TBWA\Helsinki) ja Ale Lauraéus (Studio Lauraéus).

Kilpailu ratkesi perjantaina. Tehtävänä oli luoda Mieli ry:lle kahdessa päivässä konsepti, jolla tehdään näkyväksi edistävän mielenterveystyön tärkeys 6–12-vuotiaita lapsia ajatellen. Kampanjan kohderyhmäksi Mieli ry oli nostanut jokaisen aikuisen suomalaisen.

Voittajanelikon konsepti julkaistaan ensi vuoden helmikuussa Kärkimedian lehdissä, kuten Helsingin Sanomissa ja Aamulehdessä.

– Konsepti pystytään hyvin jalkauttamaan eri kanaviin, ja näkökulma, joka tässä tulee esille, on kiinnostava, tuomaristo sanoi voittajatyöstä.

Tuomaristoa johti Wunderman Thompsonin vastaava luova johtaja Anu Niemonen. Tuomaristoon kuuluivat myös Alexander Sneen (Vice President Marketing, Sinebrychoff), Reija Laaksonen (Head of Global Marketing, Nokian Tyres) ja Mikko Lindqvist (Chief Business Officer, Raisio).

Myös Mieli ry:n edustajat ovat tyytyväisiä lopputulokseen.

– Oli upeaa seurata kisatöiden syntyä ja löytyneitä ratkaisuja. Voittajatyössä arvostamme erityisesti sitä, miten lapsi oli nostettu keskiöön aktiivisena toimijana, kertoo Mieli ry:n lasten, nuorten ja perheiden mielenterveystyön johtaja Marjo Hannukkala.

– On mahtavaa lähteä rakentamaan tästä ensi kevään pysäyttävintä kampanjaa voittajatiimin kanssa. Näemme, että tämä konsepti kantaa pitkälle, sanoi puolestaan Mieli ry:n kampanjapäällikkö Katri Korpinen.

Viime vuonna Koitoksen voittivat Anu Vuokko, Maija Salonen, Mira Karvonen, Nico La Fiura ja Annu Terho.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)