Taloudelliset haasteet eivät leikkaa markkinointibudjetteja, selviää hieman yllättäen tuoreesta B2B-tapahtuma-alan toimialakyselystä.
Yksitoista prosenttia kyselyyn vastanneista kertoo jopa kasvattaneensa vuoden 2024 markkinointibudjettia.
Yli 78 prosenttia vastanneista kertoo suosivansa fyysisiä tapahtumia.
Kyselyn teetti tapahtuma- ja koulutusyhteisö Professioon kuuluva K31 Event & Content Agency marraskuussa 2023. Kyselyyn vastasi yli 80 suomalaisyritystä eri toimialoilta.
Ei liene yllättävää, että tapahtuma-alan toimija teettämässä kyselyssä tapahtumien merkitys korostui. Yli 57 prosenttia kyselyyn vastanneista pitää tapahtumia tärkeimpänä markkinointiviestinnän keinona.
Kyselystä selviää, että kasvokkaiset tapahtumat ovat jälleen suosiossa. Yli 78 prosenttia vastanneista kertoo suosivansa fyysisiä tapahtumia.
Suurin haaste tapahtumien järjestämisessä on houkuttelevan sisällön tuotanto, kysely kertoo. Sen kokee haasteelliseksi noin 54 prosenttia vastanneista. 38 prosentin mielestä haastavaa on markkinointi ja osallistujahankinta ja 37 prosentin mielestä liidigeneraatio.
Myös ajankäyttö ja erottautuminen massasta koetaan haasteellisina, ja ideointiin ja konseptointiin kaivataan usein apua.