Kolumni

Suurin kaikista on luovuus

1.12.2022 8:00
Santtu Kottila
Luovuus on markkinoinnin tärkein voima, kirjoittaa MarkkinointiUutisten kolumnisti Santtu Kottila.

Vaikka minä puhuisin analytiikan ja HTML5:n kielillä, mutta minulta puuttuisi luovuus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali.

Vaikka minulla olisi strategisen ajattelun lahja. Vaikka tuntisin kaikki attribuutiomallinnuksen salaisuudet ja kaiken konversio-optimoinnin tiedon. Ja vaikka minulla olisi kaikki rohkeus niin, että voisin liikutella massoja, mutta minulta puuttuisi luovuus, en olisi mitään.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

Vaikka jakaisin kaiken markkinointidatani Metalle ja Googlelle, ja vaikka antaisin polttaa kaiken mainosbudjettini niiden uuneissa, mutta minulta puuttuisi luovuus, en sillä yhtään konvertoisi. 

Luovuus on ongelmanratkaisua, luovuus on lempeä. Luovuus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, ei käytä valtaansa sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan harhaanjohtamalla, ei pelkää kokeilla, ei iloitse epäonnistumisesta vaan iloitsee totuuden voittaessa.

Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii. Suurin kaikista on luovuus.

Kirjoittaja on MarkkinointiUutisia julkaisevan MarkkinointiKollektiivin perustaja.