Luovuus

Suomen tylsin podcast -kilpailuun tuli yli kolmekymmentä hakemusta – kuuntelisitko sinä podcastia, jonka aiheena on kaivonkannet tai perunalajikkeet?

Suomen Podcastmedia etsii Suomen tylsintä podcastia. Voittajaideasta tuotetaan kokonainen tuotantokausi.
Kuva:
Unsplash/Jukka Aalho
Suomen tylsin podcast -kilpailuun tuli yli kolmekymmentä hakemusta – kuuntelisitko sinä podcastia, jonka aiheena on kaivonkannet tai perunalajikkeet?

Suomen Podcastmedia aloitti syyskuussa kilpailun, jossa etsitään Suomen tylsintä podcastia. Tylsintä ja siksi myös vaikeinta ideaa etsivät tuomaristoon kuuluvat radiojuontaja Harri Moisio, Aalto-yliopiston professori Pekka Mattila, toimittaja Olli Seuri ja MTL:n entinen toimitusjohtaja Tarja Virmala.

Hakuvaihe tuli päätökseensä tämän viikon alussa, ja Suomen Podcastmedia sai yhteensä yli 30 hakemusta, mikä on Suomen Podcastmedian toimitusjohtajan Juhani Pajusen mukaan hyvä tulos.

Pajunen kertoo MarkkinointiUutisille, että mukaan mahtui monia potentiaalisia podcast-aiheita, jotka eivät ole millään tapaa trendikkäitä, mutta joista saa tehtyä mielenkiintoisia podcasteja.

– Aiheita on todellakin laidasta laitaan. Niistä huomasi, että suomalaiset ovat uteliasta ja sivistynyttä kansaa. Moni aihe oli ehdottajansa oman mielenkiinnon kohde: harrastus tai jokin tieteenala, joka itseä kiinnostaa, Pajunen sanoo.

Ehdotettuja aiheita olivat muun muassa työkkäritädit, eri perunalajikkeiden ominaisuudet, arktisen alueen koulutus- ja tutkimusyhteistyö, pimeä aine ja energia, suomen kielen sijamuodot, työeläkevakuutus ja kaivonkannet. 

– Eräs perustelu kuului: "Aiheestani huolimatta olen täysin järjissäni”, Pajunen avaa.

Kilpailun voittajaideasta tuotetaan kokonainen tuotantokausi, jonka arvo on Pajusen mukaan noin 30 000 euroa. Voittaja julkaistaan lokakuussa.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa