Luovan alan Cannes Lions -festivaali järjestetään tällä viikolla, ja jo viikonloppuna Suomeen saatiin ilouutisia, kun suomalaistyöt saivat seitsemän ehdokkuutta eri sarjoissa.
Pohjoismaisena Nord DDB -yhteistyönä finanssikonserni Nordealle tehty The Parental Leave Mortgage -kampanja on ehdolla nyt peräti neljässä kategoriassa.
Kampanja on short-listalla Direct-sarjan Single Market Campaign -kategoriassa sekä PR-sarjan kategorioissa Consumer Services / Business to Business, Launch / Relaunch ja Single Market Campaign.
Työ pääsi hiljattain ehdolle myös Gerety Awardseissa.
Lue myös: Nord DDB ja Bob the Robot shortlistalle Gerety Awards -kilpailussa
Nord DDB on ehdolla myös Media-sarjan Market Disruption -sarjassa Protect Our Wintersille tehdyllä Snow Media -työllä.
Mustin ja Mirrin Älä jätä minua -kampanja on ehdolla Health-sarjan Animal Health -kategoriassa. Kampanjan on suunnitellut Erma & Reinikainen.
Bob the Robotin Haaga-Helia-ammattikorkeakoululle suunnittelema Tiktok-yliopisto on ehdolla Media-sarjan Use of Branded Content Created for Digital or Social -kategoriassa.
Suomalaistoimistojen suunnittelemien töiden lisäksi Supercellin eri kampanjat ovat poimineet jo lähemmäs parikymmentä ehdokkuutta.