Book Salon
Ilmiöt

Suomalaisen startupin masinoimassa kampanjassa annettiin ilmaista näkyvyyttä liki 50 yritykselle, joilla ei ole resursseja aktiiviseen mainontaan

28.9.2022 9:15
Toni Rajamäki
Book Salonin kampanja näkyi kesällä ympäri Suomen.

Suomalainen kauneus- ja hyvinvointialan startup Book Salon järjesti menneenä kesänä ison ulkomainoskampanjan, joka näkyi ympäri Suomen. Harvinaista oli se, että kampanjassa huomio vietiin yrityksestä sen asiakkaisiin.

Book Salon on ajanvaraus-, kassa- ja maksupalveluntarjoaja, jonka digitaalisella työkalulla helpotetaan asiakkaiden päivittäistä toimintaa. Yrityksellä on tällä hetkellä yli 2000 asiakasta kauneus- ja hyvinvointialalla.

Kesän kampanjassa mukana oli 46 alan yritystä, joille Book Salon halusi antaa ilmaista näkyvyyttä, koska alan yrityksillä on harvoin resursseja aktiiviseen mainontaan. Panostus omaan mainontaan ja markkinointiin tuottaa haasteita, sillä pienyrittäjien arki täyttyy asiakastyöstä. Book Salon myös muistuttaa, että kesäkuukaudet ovat tyypillisesti hiljaisempia kuukausia hius- ja kauneusalan salongeille johtuen yrittäjien omista lomista.

– Päädyimme tekemään ulkona näkyvän kampanjan, jossa tuomme esille ennen kaikkea meidän asiakkaitamme, yrittäjiä. Pyrimme tekemisessämme tuottamaan asiakkaillemme lisäarvoa, jota myös kampanjan sisältö peilaa, toteaa Book Salonin toimitusjohtaja Harri Myllylä tiedotteessa.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

Kampanja toteutettiin yli 30 kaupungissa ympäri Suomea. Jokaiseen kaupunkiin tehtiin kohdennetut julistemainokset, joissa tuotiin esille itse yrittäjää ja tämän salonkia. Suurimpiin kaupunkeihin toteutettiin useampia eri julisteita ja lokaatioita. Asiakasyrityksiä kehotettiin ottamaan kampanjasta kaikki tehot irti mainostamalla myös sosiaalisessa mediassa.

– Kampanja osoitti, että perinteiset katuvarsimainokset toimivat edelleen, vaikka kaikkialla puhutaan vain digimarkkinoinnista. Esimerkiksi Book Salonin sosiaalisen median profiilivierailut kasvoivat lähes 140 prosentilla ja sivustoklikkaukset 154 prosentilla. Oletamme kampanjan varsinaisten sankarien, kauneus- ja hiussalonkien, näkyvyyden kasvaneen tästä vielä suuremmilla luvuilla, Myllylä kertoo.

Lue myös:Suomalainen startup Book Salon ei kiinnostanut sijoittajia aluksi – nyt yritys kasvaa vauhdilla ja yrittää valloittaa jättimäisen markkinan