Suomalainen kauneus- ja hyvinvointialan startup Book Salon järjesti menneenä kesänä ison ulkomainoskampanjan, joka näkyi ympäri Suomen. Harvinaista oli se, että kampanjassa huomio vietiin yrityksestä sen asiakkaisiin.
Book Salon on ajanvaraus-, kassa- ja maksupalveluntarjoaja, jonka digitaalisella työkalulla helpotetaan asiakkaiden päivittäistä toimintaa. Yrityksellä on tällä hetkellä yli 2000 asiakasta kauneus- ja hyvinvointialalla.
Kesän kampanjassa mukana oli 46 alan yritystä, joille Book Salon halusi antaa ilmaista näkyvyyttä, koska alan yrityksillä on harvoin resursseja aktiiviseen mainontaan. Panostus omaan mainontaan ja markkinointiin tuottaa haasteita, sillä pienyrittäjien arki täyttyy asiakastyöstä. Book Salon myös muistuttaa, että kesäkuukaudet ovat tyypillisesti hiljaisempia kuukausia hius- ja kauneusalan salongeille johtuen yrittäjien omista lomista.
– Päädyimme tekemään ulkona näkyvän kampanjan, jossa tuomme esille ennen kaikkea meidän asiakkaitamme, yrittäjiä. Pyrimme tekemisessämme tuottamaan asiakkaillemme lisäarvoa, jota myös kampanjan sisältö peilaa, toteaa Book Salonin toimitusjohtaja Harri Myllylä tiedotteessa.