Toimistot

Petri Matero vahvistaa menestystoimisto Hansdotteria – “Emme hämmästelisi, vaikka tästä yhteistyöstä syntyisi jokunen hittikin”

Yrittäjänä toimiva Matero aloittaa yhteistyön turkulaisen mainostoimiston kanssa.
Kuva:
Atte Mäläskä
Petri Matero vahvistaa menestystoimisto Hansdotteria – “Emme hämmästelisi, vaikka tästä yhteistyöstä syntyisi jokunen hittikin”

Yrittäjä Petri Matero sekä Hansdotter ovat solmineet yhteistyösopimuksen, jonka myötä Diili-ohjelmasta tuttu kokenut markkinoija toimii jatkossa turkulaisen mainostoimiston konseptisuunnittelijana. Hansdotter tiedotti yhteistyöstä alkuviikosta.

– Ei me yhteen muutettu, mutta maustamme toinen toistamme. Matero x Hansdotter – tai sopisiko tähän biisiin paremmin Hansdotter feat. Matero. Emme hämmästelisi, vaikka tästä yhteistyöstä syntyisi jokunen hittikin, Matero sanoo tiedotteessa.

Matero on toiminut viime vuodet markkinoinnin freelancerina, mutta nyt hän halusi päästä entistä vahvemmin osaksi yhteisöä.

– Olen vuosien mittaan kasvanut ulos tiukoista mainosmiehen raameista, jos sellaisiin koskaan olen edes sopinut. Olen sarjayrittäjä, tapahtumajärjestäjä, kirjailija, puhuja, juontaja, mediahahmo, vapaaehtoistyöntekijä ja perheenisä. Mutta identiteetiltäni olen pohjimmiltani se sama mainosmies, joka ensimmäistä kertaa tarttui hiireen vuonna 1999. Olen free-vuosinani kaivannut ympärilleni yhteisöä, jossa minut otetaan vastaan monista rooleistani vapaana. Hansdotterista löysin sellaisen, hän perkaa.

Hansdotter on niittänyt viime vuosina vahvaa menestystä ja ollut ehdolla muun muassa Vuoden Toimisto -kilpailun finaalissa. Hansdotter oli tänäkin vuonna mukana 1–2 miljoonan euron myyntikatetta pyörittävien toimistojen sarjan finaalissa.

Hansdotter etsi itselleen konseptisuunnittelijaa, jolla olisi “rohkeus hypätä syvään päähän ja selvitä sieltä rannalle ilman itsensä tehostamista ja oman osaamisensa mystifiointia”.

– Vuosia sitten törmäsimme Petrin kanssa Fiskarsin seuraintalolla, kun olimme sparraamassa Kasvu Openin tapahtumassa suomalaisia kasvuyrittäjiä. Jäi tunne, että meillä oli sama, ratkaisukeskeinen tapa lähestyä yrittäjien haasteita. Yhteydenpito jatkui sosiaalisessa mediassa, eskaloitui tapaamisiin Tonefest Guitar Galleryssa Helsinginkadulla ja huipentui Petrin maaliskuiseen vierailuun Turussa, Hansdotterin toimitusjohtaja Juuso Enala kuvailee yhteistyön kehityksen kulkua.

Lue myös:

Mitä Diili-finaalin hävinnyt markkinointialan yrittäjä Petri Matero aikoo seuraavaksi?

Hansdotterin toimitusjohtaja Juuso Enala teki oikaisuvaatimuksen hyvinvointialueen järjestämästä markkinointikilpailutuksesta – “Jos tämä on osaamisen taso, verorahat eivät ole hyvissä käsissä”

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa