Cocoa
Toimistot

Niko Waaralinnasta tuotantoyhtiö Cocoan operatiivinen johtaja ja vastaava tuottaja

13.4.2022 9:35
Toni Rajamäki
Waaralinna on ollut perustamassa muun muassa Rawlandia, joka myytiin Hasan & Partnersille.

Kokenut mainosalan tuottaja Niko Waaralinna siirtyy menestyneen tuotantoyhtiö Cocoan palkkalistoille. Cocoa tiedottaa, että Waaralinnasta tulee yrityksen operatiivinen johtaja ja vastaava tuottaja.

Waaralinna on ollut perustamassa useita tuotantoyhtiöitä, kuten Rawlandia, joka myytiin Hasan & Partnersille. Hän edustaa Suomessa ainoana Global Productions Network -ketjua, johon kuuluu kansainvälisesti alan arvostetuimpia tuottajia. Waaralinna tuo Cocoaan mukanaan GPN:n resurssit sekä verkoston. Viimeisimpänä työnään GPN:n kautta Waaralinna oli mukana tuottamassa General Motorsin hitiksi noussutta Super Bowl -mainosta, jota tähditti Hollywood-tähti Will Ferrell.

Waaralinna sanoo valinneensa Cocoan, koska yrityksen kädenjälki on tehnyt häneen suuren vaikutuksen. 

– Viestintä ja mainonta on muuttunut yhä monikanavaisemmaksi. Olen vakuuttunut, että laadusta tinkimättä tapahtuva kokonaisuuksien hallinta tulee olemaan mainostajille kasvavassa määrin yhä tärkeämpää. Cocoassa minua kiehtoo erityisesti tarinallinen sekä tuotannollinen laatu ja monipuolisuus, mikä on poikkeuksellista pohjoismaalaisella tasolla. Tästä hyvänä esimerkkinä on, että yhtiö palkittiin visuaalisten tehosteiden kategoriassa vuoden parhaana Voitto-mainoselokuvakilpailussa, Waaralinna toteaa tiedotteessa.

– Tavoitteenani on sparrata kollegoita omalla kokemuksellani ja tunnistaa mahdollisuuksia yhdessä asiakkaiden kanssa samalla, kun toimin vastaavana tuottajana. Henkilökohtaisesti olen innoissani, että pääsen mukaan osaksi näin kattavalla osaamisella varustettua tiimiä. Ammatillisesti tämä on minulle inspiroiva ja luonteva seuraava askel, hän jatkaa.

Cocoa on monen tunnetun suomalaisen mainoksen taustalla. Tuotantoyhtiön kädenjälki on näkynyt muun muassa tämän vuoden Effie-gaalan Grand Prix -työssä, Hartwallin Suomen kansallisjuoma -markkinointikokonaisuudessa. Yritys on saanut nauttia myös kansainvälisestä arvostuksesta, jota se sai muun muassa viime vuonna Clio Awardsissa oltuaan tuottamassa Saarioisten Klassikon tunnistaa -mainosta.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)